نرم افزار حسابداری طلا فروشی (اونس)

مشاغل مناسب :

طلا فروشی

 1,800,000 تومان
افزودن به سبد خرید

نرم افزار حسابداری اونس ویژه فروشندگان طلا و جواهر یکی از محصولات منحصر به فرد شرکت مهندسی پژواک بوده که با توجه به حساسیت موجود در این حرفه ما با استخدام و مشاوره صاحبین نظر و با در نظر گرفتن همه درخواست های منحصر به فرد این صنف ، با دقت و حساسیت هرچه تمام تر، نرم افزار حسابداری اونس را طراحی کرده ایم و امروز با گذشت یک دهه از تولید این نرم افزار و ارائه به روزرسانی های مستمر و با توجه به تغییراتی که مستمراً صورت میگیرد،نسخه کامل این نرم افزار طراحی شده که دربرگیرنده پاسخ های حداکثری به همه نیازها و ارائه یک نسخه جامع با حفظ سادگی و راحتی در استفاده می باشد.

نرم افزار اونس به گونه ای طراحی شده است که کاربر بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار نموده و با لذت از تمامی فرم های نرم افزار استفاده نماید و با توجه به حساسیت موضوع با استفاده از الگوریتم های هوشمند از بسیاری از خطاهای سهوی کاربر جلوگیری بعمل آید.

مسائل امنیتی نرم افزار یکی از امور مهمی است که با دقت به آن پرداخته شده است تا از نفوذهای نامربوط جلوگیری بعمل آید و تمامی عملکردهای کاربر در سیستم قابل رصد و پیگیری بوده و هیچ مساله ای از چشم های نرم افزار دور نمی ماند. ایجاد تعریف سطوح دسترسی متفاوت توسط مدیر مجموعه یا ادمین سیستم به شکل کاملا انعطاف پذیر پیاده سازی شده است. قابلیت پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات در نرم افزار به صورت خودکار(ساعتی) و دستی باعث جلوگیری از پاک شدن اطلاعات می شود.

قابلیت ها و امکانات نرم افزار اونس را میتوان به دو دسته تقسیم نمود:

1- قابلیت های عمومی که هر نرم افزار حسابداری باید داشته باشد و این قابلیت ها شامل خرید، فروش، سود، زیان، هزینه، درآمد، مدیریت صندوق و وجوه دریافتی، مدیریت بانک و چک های دریافتی و اسناد پرداختی، حساب اعتباری اشخاص، حساب طرف های تجاری، پرداخت حقوق و دستمزد به پرسنل، مدیریت موجودی ها و مغایرت گیری و ... می باشند که در نرم افزار اونس به دقت و با در نظر گرفتن همه جزئیات به آن ها پرداخته شده است و ضمن آن که دقت شده هیچ چیزی از نظر دور نماند به همان میزان نیز حساسیت استخراج کلیه اطلاعات نرم افزار با سرعت و صحت و در امنیت کامل در نظر گرفته شده است.

حسابداری اونس
2- امکاناتی اختصاصی که صرفاً برای نرم افزار طلافروشی ها و فروشندگان جواهر خصوصی سازی شده است و باعث شده در این بخش نیز نرم افزار اونس مزیت های رقابتی متعددی نسبت به سایر نرم افزارهای تولید شده در این رسته داشته باشد. برخی از این امکانات به صورت زیر می باشد:

امکان ثبت قیمت روزانه خـرید، فروش (تابلو)، آب شده ، تعویض ، قیمت انواع سکه و امکان محاسبه قیمت آب شده بر اساس قیمت اونس و دلار
امکان محاسبه قیمت آب شده بر اساس مظنه


امکان تعریف انواع  کالا و خدمات در 6 سطح مختلف:
1) طلای ساخته
2) جواهر
3) سکـه
4) سنـگ
5) کالا
6)  خدمات
امکان تعیین اجرت طلای ساخته  به صورتی درصدی یا ریالی
امکان تعیین قیمت ریالی بجای محاسبه قیمت بر اساس وزن برای برخی از اقلام
امکان تعریف طلا و جواهر با وزن و بارکد مشخص به منظور فروش بارکدی کالا
امکان تعریف جواهر و اجزای مختلف آن شامل سنگ ها و ...
حسابداری اونس
امکان تولید و چاپ شناسنامه جواهر
امکان ثبت کلیه اشخـاص شامل مشتریان، همکاران، کیفی، بنکدار و ...
امکان مدیریت و تسویه حساب ریالی و طلایی کلیه اشخاص، همکاران، بنکدار و کیفی ها.
حسابداری اونس
امکان آب کـردن طلای متفــرقه و آب شده و ارسال به آزمایشگاه ری گیری.
محاسبـه هوشمند مبلـغ ردیف های فاکتـور براساس درصد سـود، اجـرت (وزنی یا تعدادی)، قیمت طلا، درصـد تخفیف، درصد مالیات و عوارض، ارزش سنگ کار شده و ...
سریع ترین روش ثبت فاکتورهای خـرید و فـروش و چاپ فاکتور در قالب های مختلف و بر روی انواع چاپگر


امکان خـرید و فـروش طلای ساختـه و متفـرقه به همکار و ثبـت خودکار بدهکاری و بستانکاری ریالی و طلایی
امکـان دریافت طـلای شرطی از همکاران و قطعـی کردن طـلای شرطی پس از تعیین عیار توسط آزمایشگاه ری گیری
ماشیـن حســاب ویـژه طلا بـا قابلیت هـای منحصــر به فــرد زیر:
1) تبدیل وزنی انواع عیار به یکدیگر
2) تبدیل ریالی انواع عیار به یکدیگر
3) تبدیل ریال به طلا  بر اساس مبلغ و عیار
4) تبدیل طلا به ریال بر اساس قیمت و عیار
5) محاسبه قیمت فروش طلا بر اساس اجرت و درصد و مالیات
6) محاسبه قیمت (طلای) انواع سکه
7) محاسبه مظنه بر اساس اونس و دلار
8) محاسبه قیمت طلای 18 عیار بر اساس اونس و دلار
9) محاسبه قیمت طلا ی 18 عیار بر اساس مظنه
حسابداری اونس

امکان تهیه گزارش تفصیلی طلایی حساب همکاران
امکان تهیه گزارش تفصیلی ریالی حساب همکاران
امکان ثبت فاکتور فروش با روش های مختلف و ترکیبی در تسویه فاکتور:
 کارت خوان، واریز به حساب، نقد، چک، اقساط، تعویض با طلا، تعویض با سکه و ...
امکان ثبت اطلاعات کامل مشتری (نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و تلفن) در هنگام خرید یا فروش طلا.
گزارش نمــوداری و تحلیلی نوسانات قیمت طـلا، سکـه و اونس امکان تسویه حساب با همکار یا بنکدار به صورت طلایی یا تبدیل ریالی (پولی کردن).

حسابداری اونس
هماهنگی و اتصال به انواع بارکدخوان، چاپگر چاپ چک، چاپگر چاپ لیبل و ترازوهای ویژه طلا
حسابداری کامـل هزینه هـا و درآمـد ها، حقـوق و دستمـزد و ...
تولیــد خودکار فایـل ویــژه ی اداره دارایــی (TTMS)
امکان ارســال خودکار و هوشمنــد پیامـک از درون نـرم افـزار به مشتریان.
امکان فروش اقساطـی طـلا و مدیریت دفترچه اقساط مشتریان
گزارش موجودی انواع کالا به صورت وزنی و تعدادی و محاسبه ی ارزش ریالی لحظه ای موجودی ها.

حسابداری اونس


در نهایت در کنار همه حساسیت هایی که برای طراحی نرم افزار اونس به کار رفته است چه در مقوله امنیت و کیفیت نرم افزار و چه در مقوله قابلیت ها و کمیت نرم افزار، این مساله پایه و اساس طراحی نرم افزار اونس قرار گرفته است که نرم افزاری ساده و روان طراحی شود و کاربر با حداقل دانش های حسابداری و کامپیوتر بتواند به راحتی از همه قابلیت های منحصر به فرد نرم افزار اونس بهره بگیرد و با آسایش خاطر کلیه محاسبات مجموعه خود را به نرم افزار حسابداری اونس بسپارد و بهترین خروجی ها را در کمترین زمان ممکن از سیستم دریافت نماید.

از جمله ابزار مورد نیاز هر مجموعه امکان گزارش گیری های متنوع می باشد. نرم افزار حسابداری طلا فروشی ( اونس ) گزارشات جامع و متنوعی در اختیار کاربران قرار می دهد.در تمامی گزارشات می توانید با استفاده از فیلترهای موجود همانند تاریخ نتیجه ی دلخواه خود را مشاهده نمایید.

1-گزارش خرید

لیست تمام فاکتور خرید در اختیار شما خواهد بود.

گزارش خرید طلا

2-گزارش فروش

لیست تمام فاکتورهای فروش به کاربر نمایش می دهد.

گزارش فروش طلا

3-گزارش خریدها و فروش ها

لیست تمام خرید و فروش ها به تفکیک کالا به کاربر نمایش می دهد.

گزارش خرید و فروش طلا

4-گزارش طلای دریافتی از همکار

گزارشی از طلاهای دریافتی/ پرداختی همکار با جزئیات در این قسمت قابل دسترس می باشد.

گزارش طلای دریافتی از همکار

5-گزارش کالا

لیست کالاها به همراه عیار و موجودی جاری کالا نمایش داده می شود.

گزارش کالا

6-گزارش کاردکس کالا

گردش کالا به همراه مقدار آن طی عملیات های مختلف.

گزارش کاردکس کالا

7-گزارش قیمت روزانه

تاریخچه ی تغییر وضعیت قیمت های روزانه طلا.

 

8-کلیه ی دریافت و پرداخت ها

نمایش کلیه ی عملیات های مالی (دریافت و پرداخت های مالی).

کلیه ی دریافت و پرداخت ها

طلایی که ذوب شده باشد را طلای آب شده می نامند. برای تهیه طلای آب شده می توانید از هر نوع طلایی استفاده کنید؛ به عنوان مثال طلای آب شده می تواند طلای دست دوم و یا حتی شمش باشد. با توجه به ناخالصی های طلا ممکن است پس از ذوب طلا، وزن آن کاهش یابد.

آب کردن طلا

با توجه به اینکه قیمت طلا با توجه به عیار آن مشخص می شود، هنگام خرید یا فروش بایستی عیار آن تعیین شود. ممکن است شما از عیار طلای دریافتی مطلع نباشید، می توانید طلا را به صورت شرطی از همکار خود دریافت نمایید. پس از ارسال به آزمایشگاه ری گیری و مشخص شدن عیار، عملیات دریافت طلا، قطعی شود. پس از قطعی شدن طلا با توجه به اختلاف وزن، مانده حساب بدهکاری / بستانکاری برای همکار ثبت خواهد شد. 

قطعی کردن طلای شرطی

قطعی کردن طلای شرطی

قطعی کردن طلای شرطی

قطعی کردن طلای شرطی

قطعی کردن طلای شرطی

قطعی کردن طلای شرطی

کلیه اشخاص دارای 2 حساب طلایی و ریالی می باشند، که بدهکاری / بستانکاری های مربوط به هر نوع در آنها درج می شود. جهت تسویه حساب طلایی اشخاص بایستی از این قسمت استفاده کنید. توجه نمایید که مبنای محاسبه حساب طلایی اشخاص طلا به عیار 750 می باشد.

در تسویه حساب طلایی به یکی از 3 روش ذیل می توانید تسویه را انجام دهید:

  1. معادل بدهکاری / بستانکاری طلایی، طلا دریافت / پرداخت کنید.
  2. بدهکاری / بستانکاری طلایی را پولی کنید. (معادل ارزش طلا، پول دریافت / پرداخت کنید)
  3. به صورت ترکیبی از دریافت / پرداخت طلا و پولی کردن استفاده کنید.

تسویه حساب طلایی

 

هنگامی که شما مقدار طلایی را بدهکار یا بستانکار باشید و نتوانید معادل آن طلا دریافت یا پرداخت کنید، اصطلاحی در بین طلا فروشان وجود دارد با عنوان پولی کردن ، که بدین معنی است که معادل ارزش طلا، پول دریافت / پرداخت می کنید. لازم به ذکر است که پس از درج تسویه حسابی که در آن از پولی کردن استفاده کرده اید، با حساب طلایی شخص تسویه انجام داده اید و تاثیری بر روی حساب ریالی شخص نگذاشته اید. همچنین در تسویه حساب طلایی می توانید به صورت ترکیبی طلایی و پولی کردن تسویه نمایید.

پولی کردن

ایجاد یک سیستم یک پارچه و منظم برای کنترل ورودی و خروجی ها از علل اصلی رواج این افزونه در بسیاری از طلا فروشی ها می باشد. نرم افزار طلا فروشی اونس قابلیت اتصال به انواع بارکد خوان ها را دارد و امکان طراحی و چاپ بارکد های مختلف را برای کاربران فراهم کرده است. با استفاده از این گزینه اطلاعات بیشتری از طلا فروخته شده (وزن، اجرت، درصد کالا، کد و …) نمایش داده می شود و طلای ساخته به راحتی و بدون هیج خطایی به موجودی ها اضافه یا از آن کسر می شود.

اتصال به بارکد خوان

اتصال به بارکد خوان

این قابلیت در نرم افزار حسابداری طلا و جواهر اونس به شما این امکان را می دهد تا فاکتورهای خرید و فروش، دریافت و پرداخت خود را به صورت پولی ، وزنی با مظنه دلخواه به هر صورت که معامله انجام شده باشد ثبت نمایید. همچنین دریافت و پرداخت وجه نقد ، چک ، تبدیل طلا به پول ، پول به طلا ، طلب و بدهی بابت ، تخفیف را در همان سند ثبت نمایید و میتوانید فاکتور را صادر و چاپ کنید. امکان ثبت سریع و راحت حواله جات (آب شده ، پول ، سکه ، ارز) ، ثبت هزینه ها ، درآمد ها و غیره را نیز در اختیار دارید.

صدور فاکتور طلا

صدور فاکتور طلا

صدور فاکتور طلا

چاپ فاکتور طلا

صدور فاکتور طلا

قیمت طلا وابسته به قیمت جهانی طلا می باشد. شما با ثبت قیمت روزانه در ابتدای ورود به برنامه، می توانید علاوه بر داشتن تاریخچه ی تغییر قیمت، محاسبات خود را بر اساس قیمت روزانه و بدون نیاز به وارد کردن مکرر این مبلغ انجام دهید.

قیمت روزانه طلا

گزارش قیمت روزانه طلا

از ابتدایی ترین و البته مهمترین مواردی که در هر نرم افزاری بایستی ثبت شود، تعریف کالاها می باشد. در نرم افزار حسابداری طلافروشی (اونس)، تمام موارد مورد نیاز طلا، کالا و خدمات مربوط به طلافروشی با  کاملترین و دقیق ترین جزئیات ثبت خواهد شد.

تعریف طلا

جواهرات از قسمت هاي مختلفي مانند انواع سنگ با اندازه، وزن و كيفيت هاي مختلف تشكيل گرديده است. كه هنگام فروش توسط فروشنده جواهرات از نظر اصالت مورد تأييد قرار مي گردد. جهت درج ريز اطلاعات جواهر و صدور شناسنامه ويژه جواهر با كد شناسايي و سربرگ و مهر مخصوص جواهر فروشي، شايسته است از اين ويژگي استفاده نماييد.

در فروشگاه هايی كه عرضه محصولات به صورت فله انجام می شود، مانند فروشندگان خشكبار، خواربار فروشان، سوپرماركت ها و فروشندگان مواد پروتئينی و همچنين در هايپرماركت ها و فروشگاه هايی كه فروش كالاهای بسته بندی و فله به شكل همزمان صورت مي گيرد، يكي از مشكلات كاربران (صندوق داران) روش تعيين مقدار يا وزن اقلام و درج سريع آن ها در فاكتور است.

خوشبختانه سازندگان محترم ترازو امكاناتی در ترازو تعبيه كرده اند كه در صورت همخوانی و هماهنگي با نرم افزار موجب افزايش سرعت عمل در اين قسمت می گردد.

براي اين منظور به دو روش مي توان عمل نمود:

  • روش نخست - امكان چاپ باركد های وزنی توسط ترازوهای چاپگر دار: اين باركدها حاوی اطاعاتی از قبيل كد كالا، وزن كالای صادر شده توسط ترازو و ... مي باشد كه با استفاده از قابليت در نظر گرفته شده توسط نرم افزار باركد تجزيه و تحليل و در كوتاه ترين زمان كالای مورد نظر با وزن صادر شده توسط ترازو به فاكتور اضافه مي گردد. (بارکد وزنی، به بارکدی اطلاق می شود که شامل کد کالا و وزن آن می باشد. بارکد وزنی توسط ترازو پرینت گرفته و با توجه به تنظیمات در نرم افزار، قابل شناسایی می باشد.)
  • روش دوم - اتصال ترازو توسط كابل به رايانه: در اين صورت ميزان وزن توسط كابل به سيستم منتقل خواهد شد و كاربر از ورود دستی مقدار وزن بی نياز خواهد شد.

فروش اقساطی عبارت است از فروش كالا به مبلغ مشخص به شخص، به ترتيبی كه تمام يا قسمتی از مبلغ به اقساط مساوی و يا غيرمساوی در سر رسيدهای معين دريافت گردد.

در صورتی که در شغل شما فروش اقساطی رایج است و شما نیز از این روش فروش نیز استفاده می نمایید، این ویژگی کمک شایانی به مدیریت پرداخت ها و باقیمانده اقساط و ... مشتریانی که از شما خرید کرده اند می نماید و دیگر نباید از این بابت نگرانی داشته باشید. (در مشاغلی مانند: فروش طلا، فرش، لوازم خانگی، تلفن همراه، رایانه و ماشین های اداری، مبلمان، لوازم صوتی و تصویری و ... فروش اقساطی رایج است.)

با خرید ویژگی اقساط، امکانات ذیل را در دسترس خواهید داشت:

  • محاسبه بهره به 4 روش (ثابت / براساس تعداد اقساط / براساس فرمول بانکی / ریال)
  • محاسبه ديركرد روزانه به صورت خودکار و دستی
  • تعیین فاصله سر رسيد اقساط (ماه / روز)
  • رند كردن قيمت ها تا 6 رقم
  • تعیین انتساب مبلغ غیر رند به قسط اول یا قسط آخر
  • چاپ دفترچه قسط
  • باز پرداخت اقساط با جزئیات کامل و دقیق
  • پرداخت بخشی از مبلغ قسط
  • پرداخت بيشتر از مبلغ قسط (مبلغ بیشتر پرداخت شده در حساب انباشت ذخیره می شود)
  • پرداخت اقساط از مبلغ انباشت
  • بررسی جزئیات مربوط به دفترچه قسط (تعداد و مبلغ اقساط پرداخت شده، تعداد و مبلغ اقساط باقی مانده)
  • اعلام اختتامیه دفترچه قسط
  • گزارش دفترچه های اقساط
  • گزارش آیتم های دفترچه های اقساط
  • گزارش سر رسید اقساط مشتریان
  • ارسال پیامک سر رسید اقساط به صورت خودکار و با تنظیمات تعیین شده (در صورتی که ویژگی ارسال پیامک را خریداری کرده باشید)
  • و ...

با توجه به اينكه در نرم افزار كليه اسناد حسابداری به صورت خودكار و كاملاً مطابق با استانداردهای حسابداری صادر می گردد، شما می توانيد با استفاده از اين گزارش بررسی كنيد كه چه شماره سندهايی، بابت چه عمليات هايی در تاريخ های مشخص در سيستم ثبت شده اند. (بررسی اسناد صادر شده و چاپ سند حسابداری مربوط به هر یک از عملیات ها را می توانید از این گزارش انجام دهید)

امكان استخراج عمليات انجام شده با استفاده از شماره سند و مشاهده عمليات مذبور و همچنين جستجو براساس علت صدور سند، بازه تاريخی، بازه مبلغي و شماره سند در اين گزارش امكان پذير است.

CRM يا مديريت ارتباط با مشتری در علم اقتصاد امروز بسيار مورد توجه قرار می گيرد. حفظ ارتباط با مشتری و اطلاع رسانی در زمان ها و موارد مختلف برای وی موجب افزايش رضايتمندی مشتری، تداوم ارتباط می گردد و در نهايت احتمال فروش های آتی به وی را افزايش می دهد.

پیامک رسانه‌ای مقرون به صرفه، سریع و با درصد تاثیرگذاری بالاست که می‌تواند به جذب و نگهداری مشتریان، فروش و ارائه محصولات، ارائه آخرین دستاوردها و خدمات جدید به مشتریان و همچنین تقویت جایگاه نشان تجاری (Brand) کمک شایانی بنماید.

اشخاص ثبت شده در سيستم ، بانک اطلاعاتی بسيار سودمندی برای ارسال پيامک در موارد مختلف به مشتريان می باشد كه با استفاده از پنل داخلی ارسال پيامک نرم افزار، می توانيد به راحتی و با چند كليک ساده پيامک مورد نظر را به گروه اشخاص مورد نظر (گيرنده پيامک) ارسال فرماييد.

ارسال پیامک به مشترکین

ارسال پيامك از 2 طريق ذيل انجام مي پذيرد:

  1. Web Service (پانل های ارسال پيامک اينترنتی)
  2. GSM Modem (ارسال پيامک توسط سيم كارت اپراتورهای فعال در كشور)

در نرم افزار با تنظيم نوع ارتباط شما جهت ارسال پيامک، مي توانيد برای حالت های ذيل پيامک خودكار ارسال نماييد:

  • ثبت شخص
  • ارسال سفارش
  • ارسال غذا توسط پیگ
  • حذف فاکتور
  • مرجوع غذا
  • اعلام بدهکاری
  • روز تولید – ازدواج
  • ارسال وضعیت ورود و خروج کاربر
  • گردش صندوق و بانک

و همچنين امكان ارسال پيامك به صورت دستي در هر زمان و به اشخاص خاص با متن دلخواه نيز وجود دارد.

از مزاياي ارسال پيامك مي توانيم به نكات ذيل اشاره كنيم:

  • ارتباط دائم با مشتريان از طريق پيامک
  • اطلاع رسانی تخفيفات و فروش های ويژه
  • امكان ارسال تبليغات برای مشتريان
  • امكان ارسال سر رسيد و هشدار ها و بدهي ها و تبريكات و ... به مشتريان

جهت پیگیری وضعیت ارسال پیامک ها می توانید از گزارشات ذیل استفاده نمایید:

  • گزارش پیامک های ارسال شده
  • گزارش لاگ پیامک ها

توجه: برای استفاده از این ویژگی می بایستی یا پانل ارسال پیامک و یا Modem GSM را خریداری نمایید.

ارسال پیامک به مشترکین

ارسال پیامک به مشترکین

با توجه به زمان بر بودن سفارش كالا و ارسال آن از منابع تهيه كالا كه ممكن است در مكان های جغرافيايی دور از دسترس باشند و زمان حمل و نقل آن ها موجب موجودی نداشتن كالای مورد نظر و كاهش فروش گردد. بررسی دقيق موجودی كالاها و يادآوری خودكار توسط نرم افزار می تواند در اين زمينه كمك قابل توجهی به كاربر نمايند.

به طور مثال: در نظر بگیرید که شرکتی برای تولید یک محصول، نیازمند تعدادی قطعه باشد. این شرکت این قطعات را از تأمین کنندگانی خارج از شرکت تأمین می نماید. حال در نظر بگیرید که اگر یک قطعه از زمان سفارش تا تحویل به شرکت 10 روز زمان ببرد، بسیار پُر ریسک خواهد بود که ناگهان موجودی آن قطعه در شرکت تمام شده و تازه اقدام به سفارش نمایید.

در هنگام تعريف كالا امكاني وجود دارد كه برای هر كالا حداقل و حداكثر موجودی را تعيين نماييد. تنظيم حداقل و حداكثر موجودی جهت هشدارهايی در هنگام فروش و خريد محصول و استخراج گزارش نقطه سفارش كاربرد خواهد داشت.

در اين گزارش كالاهايی كه موجودی آنها از حداقل موجودی تعريف شده كمتر باشد، نمايش داده می شوند و با بررسی ليست كالاها می توانيد نسبت به سفارش كالاهای مورد نياز اقدام نماييد. (به عبارت دیگر نقطه سفارش، نقطه ای از میزان موجودی یک کالاست که وقتی میزان آن در انبار به آن حد می رسد بایستی حتما اقدام به سفارش جدید از کالا نماییم.)

منظور از حسابداری حقوق و دستمزد، محاسبه دقیق پرداخت هزینه ای است که بابت فعالیت های کارکنان در هر شرکت یا بنگاه اقتصادی پرداخت می گردد.

منظور از حقوق، پرداخت‌ هایى است که ماهانه محاسبه و پرداخت می گردد و نوعأ مربوط به پرداخت کارمندان است. منظور از دستمزد، پرداختى و هزینه ای است که مبناى محاسبه آن، ساعت است و شیوه پرداخت به کارگران می باشد.

با استفاده از اين ويژگی می توانيد نحوه پرداخت حقوق به هر يک از پرسنل را مشخص نماييد.

جزئيات دريافت حقوق شامل نحوه دريافت حقوق، حقوق ثابت / دستمزد روزانه، فی اضافه كاری، فی غيبت، فی مرخصی ساعتی، درصد حق بيمه و اضافات (پاداش، خواروبار، عيدی، بن مسكن، حق اولاد، تشويقی و ...) و كسورات (جريمه، بدهكاری از قبل و ...) قابل ثبت و پرداخت خواهند بود.

از ویژگی های سیستم حقوق و دستمزد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • امکان تخصيص کد پرسنلی برای هر کارمند
  • امکان تعريف اضافه کاری، غيبت و مرخصی بدون حقوق به 2 شکل درصدی و ريالی به ازاء هر عامل حقوقی
  • امکان تعریف درصد حق بیمه و درصد مالیات به ازاء هر عامل حقوقی
  • امکاان تعریف ساعت کاری و مبلغ معافیت مالیاتی به ازاء هر عامل حقوقی
  • امکان تعريف اضافات و کسورات برای هر شخص به ازاء هر عامل حقوقی
  • محاسبه آنی پايه ساعت کاری
  • امکان تعريف دستمزد روزانه يا حقوق ثابت
  • امکان ثبت 3 نوع حقوق و دستمزد:
    • کارمندانی که به ازاء مدت زمان خاصی در يک ماه ميزان حقوق ثابت اخذ کرده و همچنين می توانند دارای اضافه کاری، بيمه، غيبت، مرخصي ساعتي و يا عامل های حقوقی نيز باشند.
    • کارمندانی که هيچ گونه ساعت موظفی نداشته و همچنين هيچ گونه حقوق ثابتی ندارند و فقط به ازاء هر ساعت کاری مبلغي را به عنوان حقوق و دستمزد دريافت می کنند.
    • کارمندانی که به صورت روز مزد کار می کنند و حقوقشان به صورت روزانه محاسبه شده و پرداخت می شود.
  • امکان صدور و چاپ دسته ای و تکی فيش حقوقی / چاپ فيش حقوقی در 2 نوع A4, A5 
  • گزارش عامل های حقوقی كارمندان
  • گزارش پرداخت حقوق
  • و ...

یکی از دغدغه اصلی کاربران در هنگام صدور چک به صورت دستی، زیبا نوشتن و در عین حال جلوگیری از قلم خوردگی در هنگان نوشتن چک و همچنین عدم سوء استفاده افراد سودجو از متون نوشته شده در برگه چک و یا تغییر آنها می باشد، از این رو شرکت پژواک بنا بر رسالتی که در راستای خدمت رسانی در زمینه مالی و حسابداری دارد، اقدام به تولید ویژگی چاپ چک نموده است. (به بیان دیگر این ویژگی دقت، سرعت و امنيت را در صدور چك های صادره به شدت افزایش می دهد)

این ویژگی با امکانات کاربردی و ظاهری زیبا، تنظیمات جزء به جزء و بسیار دقیق، فرآیند صدور چک را برای کاربر بسیار آسان و جذاب می نماید. به طوری که کاربر می تواند از این طریق در کوتاه ترین زمان ممکن تعداد زیادی چک را بدون خطا چاپ و صادر نماید.

توجه نمایید که امکان درج تنظیمات برای چک های قدیمی و چک های صیاد وجود دارد.

 

در صورتی که ویژگی افزایش / کاهش سرمایه را خریداری نموده باشید، از این ویژگی (گروه گزارشات سرمایه ها) جهت تهیه گزارش از سرمایه گذاری های انجام شده می توانید استفاده نمایید.

گزارش سرمايه ها

ليست افراد سرمايه گذار در سيستم و مبلغ سرمايه ای كه آنها به سيستم تزريق نموده اند، در اين قسمت قابل مشاهده است.

گزارش تفصيلي سرمايه اشخاص

كليه تراكنش های اتفاق افتاده بر روی حساب سرمايه اشخاص را می توانيد در اين قسمت مشاهده كنيد. در واقع روند بدهكاری و بستانكاری سرمايه شخص در اين قسمت قابل مشاهده و پيگيری است.

این ویژگی به شما کمک می کند تا در زمانی که صف مشتریان ایجاد شده است و بنا به دلایلی نمی توانید فاکتور را تسویه نمایید، فاکتور جاری را باز نگه دارید و اقدام به صدور فاکتور جدید برای مشتری دیگر نمایید.

با استفاده از امكان باز كردن چند فاكتور همزمان، قادر خواهيد بود در يک لحظه چندين فاكتور را بدون احتياج به بستن يا تعيين تكليف فاكتور ساير مشتريان باز نگه داريد و از ازدحام جمعيت و تشكيل صف های طولانی و نارضايتی مشتريان و فروشندگان جلوگيری كنيد.

توجه: تا 10 فاکتور را به صورت همزمان می توانید باز نگه دارید.

اساس کار کسب و کارها و تولید یا ارائه خدمات، سرمایه است. هر کسب و کاری برای شروع نیازمند داشتن یک سری امکانات و تجهیزات است، بنابراین نمی توان انکار کرد که سرمایه نقش اصلی در بوجود آمدن آنها را دارد. همچنین کسب وکارهایی که فعالیت خود را آغاز کرده اند نیز برای ارتقای کار و پیشرفت بیشتر مستلزم جذب سرمایه هستند تا بتوانند اهداف خود را پیش ببرند.

در حالت کلی می توان سرمایه را هر نوع دارایی مالی یا ارزش دارایی های مالی نظیر وجه نقد در حساب بانکی، کارخانه، ماشین آلات و تجهیزاتی که در اختیار شرکت است دانست. در واقع سرمایه به منابع مالی مورد استفاده گفته می شود. به این ترتیب شرکت هایی که دارایی بیشتری نسبت به رقبا دارند، عملکرد بهتری می توانند داشته باشند.

از نظر حسابداری سرمایه از کم کردن بدهی‌های مؤسسه از جمع دارایی آن بدست می‌آید. به عبارت دیگر پس از پرداخت تمام بدهی‌ها و تعهدات یک مؤسسه، آنچه از دارایی باقی می‌ماند متعلق به صاحب یا صاحبان سرمایه مؤسسه است. به‌طور مثال اگر در یک مؤسسه جمع دارایی‌ها ۳٬۱۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال و جمع بدهی‌های مؤسسه ۱۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال باشد، آنگاه سرمایه مؤسسه ۳٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال خواهد بود، که از تفاضل دارایی و بدهی بدست می‌آید.

در صورتی که در واحد تجاری شما مدیریت سرمایه مهم می باشد و یا سرمایه گذاری کسب و کار شما مربوط به چند سرمایه گذار متفاوت است، می بایست این ویژگی را خریداری نمایید و سرمایه هر شخص را در سیستم درج و بالطبع در پایان سال مالی سود و زیان را متناسب با سرمایه هر شخص محاسبه و تقسیم نمایید. افزایش و کاهش سرمایه، توسط سرمایه گذاران در ابتدای شروع به کار مجموعه و یا در هر برحه زمانی دیگری می تواند انجام شود، به عبارتی در هر زمانی که در مجموعه شما سرمایه گذاری، مبلغ سرمایه خود را افزایش و یا کاهش می دهد، می بایست از این امکان استفاده نمایید.

چاپ بارکد / شلف لیبل بر روی کالا، باعث می شود که اولاً مشتری از قیمت کالای مورد نظر خود مطلع شده و ثانیاً شما دیگر نیازی به توضیحات تکراری در مورد اجناس نداشته باشید.

در فروشگاه هايی كه از باركد خوان جهت انتخاب كالا و درج در صورتحساب مشتری استفاده می كنند، بعضاً كالاهايی وجود دارد كه فاقد باركد هستند به كمک اين ويژگی قادر خواهيد بود باركد را با توجه به تنظيمات و نيازهای خودتان چاپ و برای چسباندن بر روی كالاها آماده كنيد.

همچنین با استفاده از امکان چاپ شلف لیبل برای کالاهای خود، می توانید اطلاعات مورد نیاز مشتری در مورد کالاها در هنگام خرید، از جمله قیمت فروش کالا و مبلغ تخفیف در نظر گرفته شده برای آن را چاپ کرده و بر روی اجناس بچسبانید.

امکاناتی که چاپ بارکد کالا / شلف لیبل در اختیار شما قرار می دهد:

  • تنظیمات بسیار دقیق و جزء به جزء
  • چاپ بارکد کالا معمولی
  • چاپ بارکد به ازاء تعداد کالاهای موجود در انبار
  • چاپ بارکد کالاهای خریداری شده در بازه تاریخ مشخص
  • چاپ بارکد اقلام فاکتور خرید / فروش / برگشت از فروش
  • چاپ بارکد کالا - قیمت براساس فاکتور خرید / فروش / برگشت از فروش (چاپ بارکد پیش فرض کالا / چاپ بارکد ریز ترین واحد کالا  / بارکد واحد درج شده در فاکتور /  به انتخاب کاربر)
  • چاپ بارکد خصوصیت دار
  • چاپ بارکد فروش نقدی / فروش کارت خوان / فروش اعتباری
  • چاپ بارکد امین (جهت استفاده در ترمینال فروش)
  • امکان تعیین تعداد چاپ برای تمامی بارکدهای انتخاب شده به صورت یکجا
  • سازگاری با پرینترهای چاپ لیبل و پرینترهای لیزری و ...

اسناد حسابداری در نرم افزار شما به صورت خودکار و در پس زمینه درج می شود. در صورتی که مایل باشید اسناد حسابداری درج شده را بررسی و مشاهده نمایید، بایستی این ویژگی را خریداری نمایید.

گروه گزارش دفاتر شامل 2 گزارش ذیل است:

گزارش دفتر روزنامه

یكی از دفاتر استاندارد حسابداری است كه كلیه اسناد صادر شده توسط نرم افزار و كلیه رویدادهای مالی یک واحد صنفی، به صورت روزانه به ترتیب تاریخ وقوع در آن قابل مشاهده خواهد بود. جهت بررسی اسنادی كه در نرم افزار به صورت خودكار صادر می شود می توانید از این گزارش استفاده نمایید.

گزارش دفاتر كل حسابداری

دفاتر كل حسابداری، یكی دیگر از گزارشات استاندارد حسابداری است كه سر فصل حساب ها به صورت طبقه بندی شده در آن نمایش داده می شوند. به طور مثال: موجودی تمامی بانک ها و صندوق ها و لیست بدهكاران و بستانكاران و اسناد دریافتی و پرداختنی و … به صورت تفكیک شده در آن ذكر می گردد. در این گزارش امكان دسترسی سریع به حساب تفصیلی هر یک از سر فصل ها امكان پذیر می باشد.

در صورتی که در مجموعه شما امکان مرجوع کردن کالا توسط مشتریان وجود دارد و یا کالاهایی که شما از تامین کنندگان تهیه می فرمایید ممکن است به هر دلیلی مرجوع گردد، این ویژگی برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.

پس از خرید این ویژگی، امكانات و گزارشات ذیل قابل دسترس خواهند بود: 

  1. برگشت از فروش
  2. برگشت از خريد
  3. گزارش فاكتور هاي برگشت از خريد
  4. گزارش فاكتور هاي برگشت از فروش

برای فروشندگان در فروش کالا، ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، که در ذیل به آن اشاره می کنیم:

  • کالای فروخته شده دارای مشکل باشد.
  • کلای فروخته شده معیوب، ناقص و یا شکسته باشد.
  • دارای کیفیت پایینی باشد.
  • با درخواست مشتری مغایرت داشته باشد و …

خریدار در صورت مواجه شدن با این مسائل، مسلماً کالای خریداری شده را مرجوع می کند و برای سیستم حسابداری فروشنده، سند برگشت از فروش بایستی صادر شود.

هر مجموعه ای برای مدیریت هزینه / درآمد های روزمره خود، نیاز دارد که هزینه ها و درآمدها را به صورت تفکیک شده درج نماید. درج هزینه و درآمدها به تنهایی کافی نیست و برای مدیریت بهتر آنها بایستی بتوانید گزارشات خلاصه و ریز آنها را تهیه و در ماه های مختلف مورد بررسی قرار دهید و از این طریق بتوانید هزینه های خود را مدیریت کرده و کاهش دهید و همچنین درآمدهای خود را افزایش دهید.

ویژگی گروه هزینه و درآمد شامل 4 گزارش ذیل می باشد:

1. گزارش ریز هزینه ها

جهت اطلاع از دفعات تكرار و پرداخت انواع مختلف هزینه های واحد صنفی و مبالغ پرداختی و تاریخ های پرداخت، این گزارش قابل استفاده خواهد بود.

2. گزارش ریز درآمدها

جهت اطلاع از دفعات تكرار و دریافت انواع مختلف درآمد های واحد صنفی و مبالغ دریافتی و تاریخ های دریافت، این گزارش قابل استفاده خواهد بود.

3. گزارش خلاصه هزینه ها

شما می توانید تعداد پرداخت ها و میانگین و مجموع مبالغ پرداخت شده بابت هر هزینه را مشاهده نمایید.

4. گزارش خلاصه درآمد ها

شما می توانید تعداد دریافت ها و میانگین و مجموع مبالغ دریافت شده بابت هر درآمد را مشاهده نمایید.

در صورتی که موجودی و نوسان قیمت کالاها برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره سعی در مدیریت صحیح موجودی ها دارید، این گروه از گزارشات می تواند در این زمینه به شما کمک شایان توجهی نماید.

ویژگی گروه گزارشات انبارداری شامل 4 گزارش ذیل می باشد:

1. گزارش موجودی كالا

شما می توانید خلاصه گزارشی از وضعیت كالاها مانند موجودی كلی كالا در همه انبارها، ارزش ریالی كالاهای موجود در انبار و سود حاصل از فروش این كالا تا این لحظه و ... را با قابلیت تعیین شرایط مختلف جستجو مانند گروه كالا، انبار و ... مشاهده نمایید.

2. گزارش كاردكس كالا

با این گزارش ریز گردش ریالی و تعدادی كالاها در انبارها در بازه زمانی مشخص مشاهده می گردد. از این رو بررسی روند خرید و فروش كالا جهت قیمت گذاری و تعیین سفارشات جدید و ... توسط مدیر مجموعه تسهیل می گردد.

3. گزارش موجودی كالا در انبار

این گزارش به شما اعلام می كند، كه از هر كالایی در هر انبار و بخش چه تعداد موجودی دارید. جهت بررسی موجودی كالاها و ثبت سفارش جدید و انجام عملیات انبار گردانی (بررسی موجودی انبار و تطابق آن با نرم افزار) این گزارش بسیار كاربردی است.

4. گزارش وضعیت انبار

شما می توانید موجودی كلیه كالاهای موجود در یك انبار، به همراه قیمت خرید و فروش پیش فرض آنها را مشاهده نمایید. با استفاده از این قابلیت در واقع موجودی و لیست كلیه اجناس موجود در یک انبار قابل مشاهده می باشند.

در واحدهاي صنفي كه جهت بررسي دقيق تر وضعيت سود و زيان، بخش هاي مختلف تعريف گرديده است و كليه موارد منجر به سود و زيان توسط كاربر سيستم در بخش مربوطه ثبت گرديده است، جهت مشاهده سود بخش هاي مختلف در بازه هاي زماني معين از گزارش سود بخش ها بهرمند خواهيد شد.

ممکن است مجموعه ما فعالیت های مجزایی انجام دهد که جهت استخراج تفکیک شده سود و زیان هر فعالیت، بخش های مجزایی در نرم افزار تعریف می شوند و عملیات های خرید، فروش، هزینه / درآمد و ... در بخش مربوطه درج می شوند.

با استفاده از این گزارش می توانیم سود و زیان هر بخش را به صورت تفکیک شده مشاهده نماییم و در صورتی که سرمایه گذاران در هر یک از بخش ها سرمایه گذاری کرده اند، بتوانیم به صورت دقیق سود و زیان بخش مربوط به هر سرمایه گذار را استخراج و با وی به اشتراک بگذاریم.

در صورتی که شغل شما به گونه ای است که برای فروش کالا و خدمات خود نیاز است که برای مشتریان پیش فاکتور صادر نمایید (به طور مثال: طراحی و چاپ، لوازم خانگی، فروش قطعات کامپیوتری و ...)، یا برای سفارش کالا خود به تأمین کنندگان کالا، نیاز به صدور فاکتوری در قالب سفارش دارید، با استفاده از این ویژگی می توانید سرعت و دقت کارهای خود را بهبود ببخشید و خرید این ویژگی به شما توصیه می شود.

ویژگی گروه پیش فاکتور و سفارشات شامل 4 قابلیت ذیل می باشد:

1. پیش فاكتور

با توجه به اینكه امروزه مشتریان جهت خرید كالای مورد نیاز خود، كیفیت و قیمت های مختلف كالا یا خدمت مورد نظر را در بازار مورد بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق قرار می دهند، ارائه پیش فاكتوری كه به شكل مناسبی توسط نرم افزار ایجاد و توسط دستگاه چاپگر، چاپ و ارائه گردد می تواند موجب شناخت مناسب تر كالای ارائه شده توسط واحد صنفی گردد و همچنین امكان پیگیری و دسترسی های بعدی را نیز به شدت افزایش دهد. لذا این امكان می تواند نقش مؤثری در افزایش فروش و رضایتمندی مراجعین داشته باشد.

2. تبدیل پیش فاكتور به فاكتور

با این امكان می توانید پیش فاكتورهای صادر شده قبلی را به سادگی به فاكتور تبدیل نمایید بدون اینكه نیاز باشد این اطلاعات را مجدداً برای صدور فاكتور فروش به نرم افزار وارد نمایید.

3. امكان ثبت سفارش كالا

اعلام نیازمندی و ثبت سفارش كالاهای مورد نیاز واحد تجاری به روش های سنتی و به صورت شفاهی علاوه بر افزایش احتمال خطا و اشتباه توسط دو طرف سفارش دهنده و سفارش گیرنده، امكان ارجاعات بعدی و بررسی و مطابقت اجناس ارسال شده و سفارش را نیز از بین می برد، از این رو استفاده از قابلیت ثبت و چاپ سفارشات كالا موجب افزایش دقت، كاهش خطای انسانی و همچنین پیگیری و مراجعات بعدی را امكان پذیر می نماید.

4. امكان تبدیل سفارش كالا به فاكتور خرید

با این امكان می توانید سفارش های صادر شده قبلی را به سادگی به فاكتور خرید تبدیل نمایید بدون اینكه نیاز باشد این اطلاعات را مجدداً برای صدور فاكتور خرید در نرم افزار وارد نمایید.

این گزارشات عمدتاً جهت بررسی گردش کالا ها در بازه های زمانی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. (این ویژگی امكان بررسی این كه میزان فروش كدام كالاها بهتر و كدام كالاها ضعیف است را نیز فراهم می کند و همچنین شما را مطلع می سازد که زمینه كاری را بر روی كدام كالاها به دلیل عدم فروش مورد نظر و مطلوب بایستی تقویت كنید.)

ویژگی گروه گزارشات زمانی کالا، شامل 3 گزارش ذیل است:

1. گزارش معاملات كالا

بررسی میزان خرید و فروش، برگشت از خرید و فروش، خرید و فروش امانی كالاها به تفکیک مقدار و مبلغ در این گزارش میسر می شود.

امكان جستجو براساس كالاهای راكد (كالاهایی كه خرید دارند ولی فروش ندارند) و كالاهای با گردش صفر (كالاهایی كه خرید و فروش ندارند) و معاملات انجام شده با شخص / اشخاص خاص و كالاها و گروه های کالای مورد نظر وجود دارد.

2. گزارش ماهیانه كالا

میزان خرید و فروش، برگشت از خرید و فروش، خرید و فروش امانی كالاها (مقدار و مبلغ) در این گزارش به تفكیک ماههای سال نمایش داده می شود.

3. گزارش فصلی كالا

میزان خرید و فروش، برگشت از خرید و فروش، خرید و فروش امانی كالاها (مقدار و مبلغ) در این گزارش به تفكیک فصول سال نمایش داده می شود.

ترازنامه معمولاً در پایان یک دوره مالی تهیه می‌گردد. در ترازنامه سه قلم اطلاعاتی دارایی، بدهی و سرمایه مشخص می‌گردد. این ۳ بخش در ترازنامه‌ها، این ایده را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که داشته‌ها (دارایی‌ها) و چه دیونی (بدهی‌هایی) دارد و صاحبان شرکت چه مقدار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

ترازنامه به زبان ساده مشخص می‌نماید که یک مؤسسه چه میزان دارایی دارد: زمین، ساختمان، اثاثه، وجه نقد در صندوق و… همگی میزان دارایی مؤسسه را نشان می‌دهند. بدهکاران به شرکت نیز جز دارایی‌های شرکت محسوب می‌گردند. زیرا بدهکاران نیز در نهایت با پرداخت پول به صندوق شرکت یا پرداختهای از نوع دیگر (چک و…) موجب افزایش دارایی شرکت می‌گردند.

از طرفی در ترازنامه میزان بدهی سازمان نیز مشخص می‌گردد. هر سازمان ممکن است به افراد مختلف بدهی داشته باشد (حساب بستانکاران) یا مؤسسه ممکن است با صدور چکهای مختلف اسناد پرداختنی مختلفی داشته باشد. خلاصه اطلاعات بدهی مؤسسه و در نهایت سرمایه تشکیل مؤسسه نیز در قسمت بدهی های ترازنامه مشخص می‌گردد. علت امر این است، که شرکت همواره به صاحب سرمایه بدهکار می‌باشد. در حقیقت بدهی و سرمایه دیون یک مؤسسه را به افراد حقیقی یا حقوقی دیگر مشخص می‌کند.

ترانامه بر اساس اصل زیر استوار است:
دارایی = بدهی + سرمایه به این اصل، معادله اصلی حسابداری می‌گویند. 

موجودی بانک ها، صندوق ها، ارزش ريالی كالاهای موجود، مبلغ چک های دريافتی و پرداختی، ميزان بدهی بدهكاران و ميزان بستانكاری بستانكاران و همچنين ميزان سرمايه سرمايه گذاران در اين گزارش قابل مشاهده می باشد. با استفاده از اين گزارش می توانيد دارايی ها و بدهی ها و سرمايه های خود را به صورت مجموع و جزئی مشاهده نماييد، همچنين امكان دسترسی سريع به تفصيلی دارايی ها، بدهی ها و سرمايه ها نيز وجود دارد.

با توجه به تنوع بسيار زياد مشاغل و روش های گوناگون در اجرای مراحل كار در بين صاحبان مشاغل، حتی با وجود نرم افزارهاي حسابداری متنوع در بازار، بعضاً نيازهايی به چشم می خورد كه در هيچ يک از نرم افزارها به صورت يكپارچه تعبيه نشده است. از طرفي تهيه نرم افزار سفارشی بسيار هزينه بر خواهد بود.

با تهيه اين ويژگی مي توانيد برای هر كالا چند خصوصيت دلخواه تعريف نماييد و ضمن افزايش قدرت نرم افزار از وارد كردن كالاها و اطلاعات تكراری در سيستم اجتناب كنيد.

به كمك اين ويژگی قدرت نرم افزار به طرز قابل توجه و به صورت دلخواه افزايش پيدا كرده و مسائل غير قابل حل در ساير نرم افزارها به راحتی برطرف می گردد. به عنوان مثال:

  • فروشندگان پوشاک می توانند براي كالاهای خود مواردی مانند سايز، رنگ و مدل و ... داشته باشند
  • فروشندگان كفش می توانند مواردی مانند سايز، رنگ و برند و ... را داشته باشند
  • فروشندگان فرش می توانند مواردی مانند طول و عرض و ... را داشته باشند
  • فروشندگان كاشي و سراميک می توانند مواردی مانند طول و عرض داشته باشند و در هنگام فروش سيستم به صورت خودكار مقدار فروش را از ضرب طول در عرض محاسبه نمايد. (براساس فرمول تعیین شده توسط کاربر در هنگام تعریف خصوصیت)
  • فروشندگان گوشی و لوازم جانبی می توانند مواردی مانند برند، مدل، ظرفیت و ... را داشته باشند
  • و ...

قابلیت های ویژگی خصوصیت کالا به شرح ذیل است:

  • استفاده از الگوهای خصوصیت که به صورت پیش فرض تعریف شده اند (خدمات کامپیوتر / خدمات موبایل / کفش / پوشاک / کیف / سنگ، شیشه / چوب / مواد غذایی، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی و ...)
  • تعریف خصوصیت به حالت های متنوع (تیک، انتخاب از لیست، عددی، متنی، تاریخی)
  • تعریف فرمول برای کالای خصوصیت دار
  • امکان تعیین اینکه خصوصیت در موجودی در نظر گرفته شود یا خیر؟
  • انتخاب اجباری / اختیاری بودن انتخاب خصوصیت در خرید و فروش به صورت مجزا
  • ایجاد الگوهای جدید
  • ویرایش الگوهای موجود
  • انتخاب کالای خصوصیت دار به صورت 2 بعدی، برای درج در فاکتور و چاپ بارکد
  • چاپ و خواندن بارکد کالای خصوصیت دار، برای شناسایی و فروش سریع کالاهای دارای خصوصیت
  • مدیریت موجودی کالای خصوصیت دار به وسیله فرمول
  • گزارش موجودی کالای خصوصیت دار
  • گزارش موجودی 2 بعدی کالای خصوصیت دار
  • گزارش موجودی کالای خصوصیت دار در انبار
  • گزارش کاردکس کالاهای خصوصیت دار
  • گزارش ارزش ریالی کالاهای خصوصیت دار موجود در انبار
  • گزارش موجودی کالاهای خصوصیت دار براساس خصوصیت

با استفاده از این ویژگی می توانید موجودی کالای خود را از انباری به انبار دیگری منتقل نمایید.

در واحدهای صنفی كه از بيش از يك انبار برای مديريت كالاها استفاده می كنند، در هنگام جابجايی كالا از يك انبار به ساير انبارها و مطابقت كامل موجودی انبارها می بايست اين عمليات را در نرم افزار ثبت نمايند.

به طور مثال اگر شما صاحب چندین فروشگاه با یک انبار مرکزی می باشید که کالاها ابتدا با فاکتور خرید وارد انبار مرکزی می شوند و سپس بنا به درخواست هر شعبه از انبار مرکزی به شعبات مختلف ارسال می گردد می توانید از این امکان استفاده نمایید.

از ویژگی های عملیات انبار می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • صدور حواله انتقال به دلخواه
  • انتقال موجودی تمامی کالاهای انبار مبداء به مقصد
  • انتقال موجودی کالاهای مشخص شده از انبار مبداء به مقصد
  • امکان تعیین ارزش ریالی کالا براساس (قیمت خرید پیش فرض / قیمت آخرین خرید / براساس الگوریتم FIFO)
  • درج توضیحات
  • ارائه گزارش از عملیات انبارهای صورت گرفته
  • و ...

عده ای از شرکت ها و فروشگاه ها، بعضاً برای بدست آوردن بازار فروش جدید به غیر از بازار فروش عادی خودشان، اقدام به ارسال کالاهای خود به دیگر فروشگاه ها و شرکت ها می کنند که این کار در قالب فاکتور فروش / خرید امانی انجام می شود.

در صورت تحويل اجناس به صورت امانی به همكاران و مشتريان و همچنين دريافت كالاهای امانی از همكاران مي بايست از فاكتورهای امانی در نرم افزار استفاده كنيد. بدين صورت كه هنگام درج فاكتور امانی هيچ عمليات نوع مالی درج نمی شود و فقط موجودی كالا در انبار مديريت می گردد.

در صورت قطعی شدن فاكتورهای امانی می بايست نحوه تسويه حساب فاكتور تعيين و فاكتور از وضعيت امانی به فاكتورهای اصلی تبديل خواهد شد.

صورت سود و زیان، به خوبی بیانگر میزان سود یک شرکت در پایان سال مالی است و شرکت‌ها موظف‌اند در پایان سال مالی، صورت سود و زیان خود را منتشر و از این طریق، میزان سودآوری خود را به اطلاع سهام داران برسانند.

توجه داشته باشید که پس از بستن سال مالي، کل سود سال مالی که در صورت سود و زیان قابل مشاهده است، به حساب سود انباشته منتقل می گردد. با استفاده از اين امكان شما مي توانيد سود سال مالي قبل را بين سرمايه گذاران تقسيم كنيد.

در مجموعه هایی که چند سرمایه گذار وجود داشته باشند بایستی براساس میزان سرمایه اولیه هر سرمایه گذار و زمانی که هر کدام از آنها در سال مالی سرمایه خود را در اختیار مجموعه قرار داده اند، سود محاسبه و بین ایشان تقسیم گردد.

با استفاده از این قابلیت ویژه در نرم افزار، صاحب کسب و کار می تواند برای تمامی اپراتورها، صندوق داران و کارشناسان فروش براساس حوزه فعالیت و کالاها و خدمات مرتبط، بخش و انبار ویژه ای تعیین نماید. با اعمال این محدودیت، هر کاربر فقط در بخش و انبار تعریف شده برای وی می تواند اقدام به انجام عملیات های خرید / فروش و حسابداری نماید و به همین دلیل استخراج گزارشات و بررسی ایرادات به بهترین و سریع ترین حالت ممکن امکان پذیر می گردد. (برای تعیین بخش و انبار اختصاصی کاربر می بایست به تعریف کاربران مراجعه نمایید)

توجه نمایید که با این اقدام، ضمن سادگی عملکرد برای کاربران، گزارشات سطح بالای مدیریتی از قبیل موجودی کالا در انبار / گردش کالا در انبار و سود و زیان به تفکیک بخش های مختلف، دقیق تر و با حداقل خطا تهیه می گردد.

مشاهده نموداري و گرافيكي گزارشات جهت تجزيه و تحليل سريع آن توسط مديريت مجموعه و تصميم گيري هاي آتي در خصوص نحوه عملكرد و تعيين سياست هاي خريد و فروش بسيار مثمر ثمر مي باشد.

در اين گروه گزارشات ذیل به صورت تحليلي و نموداري وجود دارند:

  1. گزارشات تحليل آماري فروش كالا
  2. گزارشات تحليل آماري خريد كالا
  3. گزارشات تحليل آماري هزينه و درآمد
  4. گزارشات تحليل آماري تخفيفات
  5. گزارشات تحليل آماري مالي
  6. گزارشات تحليل آماري سود و زيان
  7. گزارشات تحليل آماري حقوق و دستمزد
  8. گزارشات تحليل آماري اشخاص

این ویژگی امکان مدیریت روزها و ساعاتی که کاربران مجموعه شما مجاز به استفاده از نرم افزار هستند را فراهم می کند. (در تعریف / ویرایش کاربر می توانید شیفت کاری وی را نیز تعیین بفرمایید)

در این قسمت برای هر کاربر، روزهای مجاز هفته و ساعات مجاز هر روز برای دسترسی به نرم افزار تعیین شده و کاربر صرفا در این محدوده اجازه ورود با نام کاربری و رمز عبور خود به نرم افزار را دارد.

در صورت اقدام به ورود در ساعات غیر مجاز، از دسترسی کاربر به نرم افزار جلوگیری به عمل آمده و پیغام مناسب برای او نمایش داده می شود. این ویژگی می تواند در ساماندهی به دسترسی و قابل پیگیری بودن آن، به مدیریت مجموعه کمک شایان توجهی نماید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
ehsan esnaashary
در تاریخ: 1400-03-08 17:24
دقت و امکانات این نرم افزار رو هیچ جای دیگه نتونستم پیدا کنم.
از تیم پشتیبانی نرم افزار که خوب و عالی آموزش های لازم رو ارایه دادن سپاسگذارم.
محمد هادی روستا
در تاریخ: 1400-04-02 18:18
درج قیمت سکه و طلا و کمیسیون به صورت خودکار .عالیییییییییییییییییییییه
طاهره بختیاری
در تاریخ: 1400-04-03 09:09
واقعا خسته نباشید و دست مریضاد
نرم افزار دقیقا راست کار طلا فروش ها بود
ابراهیم رضایی
در تاریخ: 1400-04-03 10:05
سلام
نسبت به نرم افزار های دیگه که قیمتش بالاتر هست کاربردی تر هست
نیازهای اولیه طلافروشی رو داره