نرم افزار حسابداری مشاورین املاک (پلاک)

مشاغل مناسب :

مشاورین املاک

 1,350,000 تومان
افزودن به سبد خرید

شاید بتوان به جرأت گفت که آژانس های املاک از عمده ترین مشاغلی هستند که مکانیزه کردن سیستم های آماری و بانک های اطلاعاتی آن ها تاثیر بسیار شگرفی برروی راندمان عملکرد آن صنوف دارد .با توجه به وجود اطلاعات بسیار و البته پراکنده در فایل های متعدد املاک،دسترسی ساده و آسان و همچنین سرعت دسترسی نقش کاملا برجسته ای دارد .بسیار مهم است که هنگام مراجعه به مشخصات املاک ثبت شده در آژانس و جست وجو در میان فایل ها ،بتوانیم به نزدیک ترین نتیجه ها با صرف کمترین زمان و در کثری از ثانیه دسترسی داشته باشیم.

نرم افزار حسابداری پلاک ویژه آژانس های املاک یکی از قدیمی ترین و کارآمد ترین محصولات شرکت پژواک می باشد که مستمرا به روزرسانی شده و اینک ورژن آخر این نرم افزار دقیقا منطبق با آخرین نیازها طراحی شده است .با ورود اطلاعاتی که از خریداران و فروشندگان بالقوه در سیستم پلاک ثبت می شود می توان یک بانک اطلاعاتی خیلی قوی و پرسرعت و با در نظر گرفتن تمام مسایل امنیتی داشت که بتوان به راحتی به تمام اطلاعات سیستم دسترسی داشت و در عین حال از دسترسی های غیر مجاز نیز جلوگیری بعمل آورد.پس از ورود اطلاعات در سیستم هنگام جست و جو بر اساس فیلترهای مد نظر ،علاوه بر نتیجه جستجو می توان موارد نزدیک و مشابه را نیز در صورت تمایل مشاهده کرد.
حسابداری املاک

فیلترهای جستجو هیچ محدودیتی نداشته و البته تعداد رکوردها که در پایگاه اطلاعاتی وارد می شوند ایجاد محدودیت نمی نمایند و سیستم با حداکثر سرعت و در بین تعداد بی نهایت اطلاعات ،فایل مورد نظر را جستجو و نتیجه را نمایش می دهد.پس از طی توافق های اولیه،ثبت و چاپ قولنامه به صورت اتوماتیک انجام می شود و فرمت های مختلفی برای قولنامه ها می توان در سیستم تعریف کرد و بر اساس انتخاب نوع قولنامه ،نرم افزار به صورت اتوماتیک اقدام به جایگذاری اطلاعات طرفین معامله و همچنین مورد معامله نموده و قولنامه تشکیل شده را بر اساس پارامترهای متعاملین تنظیم و چاپ می نماید.

حسابداری املاک
پس از چاپ قولنامه تمام اسناد و مدارکی که بین متعاملین مراوده می شود در سیستم ثبت می گردد و سپس قابل ردگیری می باشد .کمیسیون آژانس های املاک بر اساس نوع معامله انجام شده و همینطور فرمولی که از ابتدای معامله تعریف شده است به صورت اتوماتیک محاسبه شد و به طرفین اعلام می گردد و پس از دریافت خودکار حساب درآمدها و هزینه های آژانس به روزرسانی می گردد حتی اگر یکی از طرفین معامله ،خود آژانس املاک باشد می تواند که بر اساس چک های دریافتی و یا پرداختی بانک و صندوق مرتبط با آژانس را مدیریت کند و به صورت خودار از بانک تعریف شده در سیستم مرتبط با آژانس موجودی کم و یا زیاد می شود.
امکان معاوضه و یا تهاتر ملک نیز در نرم افزار گنجانیده شده است و آژانس می تواند در تمام معاملات هم نقش واسطه ای داشته باشد و کمیسیون مربوطه را دریافت کند و هم خود یک سمت قرارداد باشد و با معامله صورت گرفته ،حساب سود و زیان، هزینه و درآمد،بانک و صندوق نیز اتوماتیک و همزمان مدیریت می شود.

حسابداری املاک
امکان ثبت کارشناسان متعدد در نرم افزار پلاک مقدور بوده و می توان هر ملک و یا هرنوع معامله (خرید و فروش،رهن و اجاره ، مشارکت،معاوضه و ...) را به یک و یا چند کارشناس انتساب داد و سپس برای هر ملک و یا هر نوع معامله اتوماتیک کارشناس مربوطه فراخوانی می شود و می توان پس از انعقاد قرارداد و در صورتیکه کارشناسان ملک علاوه بر حقوق ثابت ،پورسانت هم دریافت کنند ،بر اساس فرمول هایی که از قبل تعریف شده است به صورت اتوماتیک پورسانت کارشناسان محاسبه و در حساب آن ها منعکس می شود و می توان که گزارش های مقایسه ای نسبت به عملکرد هرکدام از  کارشناسان را از سیستم استخراج نمود و همچنین علاوه بر آن ،انواع گزارش های متنوع دیگر از نوع معاملات صورت گرفته ،تعداد معاملات انجام شده در هرنوع و در کل مجموعه ،کمیسیون های دریافتی از هر معامله و یا در کل مجموعه ، سود و زیان و درآمد هزینه و هرآنچه که مد نظر باشد و بر اساس هر بازه تاریخی از سیستم استخراج نمود.

حسابداری املاک
علاوه بر این ها نرم افزار پلاک به عنوان یک نرم افزار حسابداری ،یک موتور جست و جوی قوی و با سرعت در بین اطلاعات موجود در سیستم می باشد می تواند که کلیه امور حسابداری آژانس های املاک شامل هزینه ها ،درآمدها،مدیریت امور بانک ها و چک های دریافتی و پرداختی ،سود و زیان و... را مدیریت کند ضمناً یک بایگانی بسیار قوی و پرسرعت است از معاملات انجام شده و همچنین مشخصات طرفین هر معامله و اسناد رد و بدل شده و سایر جزئیات هر معامله که در زمان لازم می توان به آن ها مراجعه نمود .در کنار همه این امکانات حفظ اطلاعات موجود در سیستم و جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز از مهم ترین اولویت طراحی  نرم افزار پلاک می باشد.
حسابداری املاک
با توجه به مشغله و همچنین حجم زیاد اطلاعاتی که آژانس های املاک دارند و لازم است  جهت استفاده های بعدی آن ها را در سیستم وارد کنند ، نرم افزار پلاک به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن بسیار راحت و آسان بوده و به سادگی می توان با آن ارتباط برقرار نمود ضمنا با ورود اطلاعات در یک فرم،سایر فرم هایی که نیازمند این اطلاعات می باشند به صورت  اتوماتیک از آن استفاده نموده و با حداقل ورود اطلاعات ،حداکثر خروجی را می توان از سیستم به اشکال مختلف دریافت نمود.جهت استفاده از تمام امکانات نرم افزار پلاک ، شما نیازمند هیچ پیش نیازی از دانش حسابداری و یا علوم کامپیوتر نبوده و به راحتی می توانید که با نرم افزار ارتباط برقرار کنید.HELP  نرم افزار و همچنین فیلم های آموزشی متعددی به همین منظور طراحی شده است که به استفاده بهتر کاربران کمک می کند.

 

برای بهبود روند معاملات، پیگیری و مشتری مداری در مشاورین املاک، شخصی به عنوان کارشناس در نظر گرفته می شود. این شخص می تواند به صورت اختصاصی  بر روی یک یا چند نوع معامله مانند خرید، فروش، رهن و ... کار کند.

کارشناس املاک
در نرم افزار حسابداری املاک ( پلاک ) شما می توانید یک کارشناس را به یک یا چند ملک اختصاص دهید که وظیفه رصد کردن وضعیت یک ملک و پیگیری تا به سر انجام رسیدن آن ملک را دارد. ممکن است یک کارشناس به صورت تخصصی روی یک یا چند حوزه کار کند:

  1. کارشناس فروش
  2. کارشناس رهن و اجاره
  3. کارشناس پیش فروش
  4. کارشناس معاوضه

برای هر کارشناس درصد معینی به عنوان حق کارشناسی و مشاوره در نظر گرفته می شود که در معاملات مختلف با توجه به حق کمیسیون، این مبلغ محاسبه و در حساب بستانکاری کارشناس معامله ثبت می شود. همچنین در نرم افزار پلاک می توانید میزان فعالیت یک کارشناس، کارایی ایشان و در نتیجه میزان درآمد وی را مشاهده نمایید.

کارشناس املاک

کارشناس املاک

 

در نرم افزار پلاک، تمامی اطلاعات مهم مانند مشخصات ملک، اشخاص، مناطق و غیره یکبار ثبت و در قسمت های مختلف به دفعات زیاد استفاده می شود ، بنابراین امکان اشتباه سهوی کاربر کاهش می یابد.

با توجه به اینکه در اجاره نامه هدف تعیین وضعیت ملک می باشد با انتخاب کد ملک، مشخصات مربوطه اعم از آدرس و مبلغ اجاره، بارگذاری شده که این امر باعث تسریع عملیات ثبت اجاره می شود. پس از بارگذاری مشخصات ملک، مشخصات مالک نیز به عنوان موجر در قرارداد، ثبت می شود. با توجه به اینکه صاحبان ملک و متقاضیان آن در سیستم از پیش ثبت شده اند، انتخاب مستاجر به راحتی و به دور از اشتباه کاربر در سریع ترین زمان میسر می باشد. همچنین مشخصات مورد اجاره اعم از نام آن با آدرس دقیق به صورت کامل ثبت و حق استفاده از اشتراک آب و برق و غیره در قرارداد ثبت می شود.

پس از تعیین مبلغ اجاره، چک های رد و بدل شده بین طرفین معامله با مشخصات کامل، در صورت لزوم، ضمیمه ی قرارداد می گردد.  همچنین امکان مشخص نمودن مدت زمان اجاره (تاریخ شروع و پایان)، مبلغ اجاره ی ماهیانه و زمان پرداخت آن و دریافت رسید مربوطه، وجود دارد.لیست تمام چک های رد و بدل شده در سیستم قابل مشاهده و پیگیری می باشد به عنوان مثال با داشتن سریال یک چک امکان جستجوی معامله و درنتیجه مشخص شدن طرفین معامله میسر می باشد.

تمامی مفاد یک قرارداد اجاره اعم از وظایف موجر و مستاجر در این قسمت ضمیمه شده است. همچنین امکان ثبت حق الزحمه مشاور املاک در این قرارداد به عنوان درآمد بنگاه ثبت و در گزارش سود و زیان نمایش داده می شود.

اجاره نامه

معاوضه، در حقیقت فروش دو ملک به صاحبان همان املاک می باشد.

با توجه به اینکه مشخصات ملک از پیش در سیستم تعریف شده ، با انتخاب کد ملک، مشخصات ملک بارگزاری می شود، در صورت لزوم می توانید کارشناس مربوط به این ملک را انتخاب نمایید. درصد کارشناسی از پیش تعیین شده نمایش داده می شود و در صورت نیاز می توانید آن را تغییر دهید.

حق کمیسیون معامله را می توانید تعیین نمایید، حق کمیسیون معامله عددی ثابت یا با انتخاب فرمول محاسبه می شود. با توجه به اینکه در هر معامله دوطرف حضور دارند، درصد طرفین از پرداخت حق کمیسیون مشخص و پرداخت آن به صورت نقد، چک، اعتباری و غیره انجام می شود و همچنین در صورت لزوم مبلغ مالیات و عوارض به معامله اضافه و دریافت می گردد.

تمامی این عملیات برای هر دوطرف معاوضه، یعنی هر دو ملک به صورت کاملا تفکیک شده ثبت می شود که قابل مشاهده و پیگیری می باشد.

معاوضه ملک

در نرم افزار حسابداری پلاک، شما امکان ثبت قولنامه برای عملیات های مختلف از جمله خرید، فروش و غیره را دارید. با توجه به اینکه مشخصات ملک های مختلف در سیستم از قبل تعریف شده اند. با انتخاب کد ملک مشخصات لازم بارگذاری خواهند شد.

قولنامه در سه حالت ایجاد می گردد.

  1. خرید
    • در این حالت به صورت پیش فرض، مجموعه ی شما به عنوان خریدار در نظر گرفته خواهد شد.
  2. فروش
    • در این نوع قولنامه فروشنده شخص اول سیستم (به عبارتی مجموعه ی شما) خواهد بود.
  3. واسطه گری
    • در حالی که مشاور املاک شما، به عنوان واسطه بین طرفین معامله باشد؛ این نوع قولنامه پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

مبایعه نامه

با انتخاب کد ملک، تمامی مشخصات ثبت شده، در قسمت (مورد معامله) بارگذاری شده و از وارد نمودن چندباره اطلاعات جلوگیری می گردد و قرارداد با سرعت بیشتری  ثبت می شود، در صورتی که این قرار داد بین طرفین معامله با نقش واسطه گری شما ثبت شود، مشخصات مالک ملک می تواند به عنوان خریدار یا فروشنده، به صورت اتوماتیک، بارگذاری شود. با توجه به اینکه مشخصات افراد از قبل در سیستم ثبت شده است، امکان انتخاب طرفین قرارداد به صورت سریع، بدون ورود مجدد اطلاعات افراد به دور از اشتباه سهوی کاربر میسر می باشد.

در قولنامه ی خرید و فروش شما دریافت یا پرداخت کننده ی وجه معامله خواهید بود، که به راحتی می توانید نحوه ی تسویه حساب خود را مشخص نمایید. تسویه حساب می تواند به صورت نقد، چک، حواله و غیره باشد. که در تمامی گزارشات مالی امکان مشاهده و پیگیری تسویه میسر می باشد.

در قولنامه واسطه گری، حق الزحمه ی مشاور املاک شما ثبت می شود و شما قادر به ثبت این درآمد می باشید. چک ها ی رد و بدل شده بین طرفین معامله در سیستم ثبت و قابل پیگیری می باشد. با استفاده از سریال چک های ثبت شده، امکان جستجوی معامله، قرارداد و پیگیری های مربوطه، ملک، مالک و غیره وجود دارد.

مبایعه نامه املاک نرم افزار پلاک

مبایعه نامه املاک نرم افزار پلاک

مبایعه نامه املاک نرم افزار پلاک

مبایعه نامه املاک نرم افزار پلاک

برای هر ملک پردازش های ذیل را می توان انجام داد:

  1. فروش
  2. رهن و اجاره
  3. پیش فروش

با توجه به ثبت مشخصات ملک، با انتخاب کد ملک که بر روی رسید چاپ می گردد، امکان بارگذاری مشخصات ملک برای پردازش های فوق میسر می باشد. با انتخاب ملک علاوه بر نمایش مشخصات عمومی ملک همچون نوع ملک، مساحت و زیربنا، مشخصات مالک نیز نمایش داده می شود. امکان مشاهده ی لیست کارشناسان فروش و نیز کارشناس اختصاصی این ملک میسر و با انتخاب ایشان امکان ثبت درآمد کارشناس از حق کمیسیون این معامله وجود دارد.

طرفین معامله در پردازش های ملک مشخص می گردد. طرف اول معامله صاحب ملک به صورت اتوماتیک انتخاب، و طرف دوم را نیز تعیین نمایید. تمامی اشخاص به همراه مشخصات لازم ایشان در سیستم از پیش ثبت می گردد تا پردازش های ملک در کمترین زمان ممکن انجام گردد.

حق کمیسیون معامله قابل ثبت است و می توان برای تعیین آن عدد ثابت در نظر گرفت و یا از طریق فرمول، محاسبات آن را انجام داد. همچنین درصد طرفین معامله برای پرداخت حق کمیسیون، تعیین و نحوه ی پرداخت ایشان تعیین می گردد.

چک های رد و بدل شده بین طرفین معامله به صورت ضمیمه ی معامله (با مشخصات کامل چک) ثبت و بایگانی می گردد.

معاملات ملک

معاملات ملک

معاملات ملک

معاملات ملک

لیست تمام معاملات ملک، با جزئی ترین مشخصات قابل جستجو می باشد.

معاملات ملک

در تمامی معاملات مبلغی به عنوان کمیسیون برای واسط معامله در نظر گرفته می شود. ممکن است هر شهر یا بخشی، روش متفاوتی برای محاسبه ی کمیسیون داشته باشد.مانند:

1-عدد ثابت و معین

در صورتی که عدد ثابت برای حق کمیسیون مد نظر دارید، نیازی به تعریف فرمول نیست و همزمان با ثبت معامله، عدد حق کمیسیون را وارد نمایید.

2- استفاده از فرمول

فرمول محاسبه ی حق کمیسیون، برای خرید/فروش و همچنین رهن/اجاره تعریف می گردد.

  • فرمول کمیسیون در قسمت خرید/فروش، به صورت پلکانی تعریف می گردد و امکان درنظر گرفتن مبلغ کمیسییون به صورت درصد یا ریال می باشد.
  • فرمول کمیسیون در قسمت رهن و اجاره، به دو صورت قابل تنظیم می باشد:
    1. به صورت پلکانی که با توجه به بازه ی انتخابی مبلغ رهن/اجاره، درصد یا ریالی از مبلغ مذکور به عنوان حق کمیسیون محفوظ می گردد.
    2. کمیسیون رهن و اجاره به صورت مجزا محاسبه و جمع می شود. حق کمیسیون با توجه به عرف بازار به ازای مبلغ رهن، عددی ثابت و نیز حق کمیسیون اجاره، به ازای تعداد روز مشخصی از مبلغ اجاره، تعیین می گردد.

هنگام ثبت معاملات ملک می توانید از فرمول محاسبه ی کمیسیون یا عدد ثابت استفاده نمایید و در لحظه قابل تنظیم و انجام می باشد.

محاسبات کمیسیون

محاسبات کمیسیون

محاسبات کمیسیون

محاسبات کمیسیون

پس از محاسبات حق کمیسیون، سهم طرفین در پرداخت مشخص و پرداخت می شود.

محاسبات کمیسیون

یکی از نقاط بسیار برجسته نرم افزار پلاک امکان مطابقت هوشمند بین املاک و تقاضاها می باشد.

دو گروه افراد، به مشاورین املاک مراجعه می نمایند:

  1. صاحبان ملک
  2. متقاضیان ملک

بنابراین با ثبت هر چه دقیق تر مشخصات ملک، در سریع ترین زمان ممکن می توان به نتیجه ی دلخواه دو گروه فوق دسترسی پیدا کرد.

متقاضیان ملک، می توانند ریزترین درخواست خود را در خصوص نوع ملک درخواستی ، اعلام نموده تا با استفاده از آن بتوان بهترن مورد را جستجو نمود. به عنوان مثال منطقه، نوع کاربری، مساحت، زیربنا، قصد خرید، پیش خرید یا رهن/اجاره، مبلغ مدنظر، شرایط سکونت، وضعیت سرمایش/گرمایش و جزئی ترین اطلاعات دیگر.

انطباق هوشمند

انطباق هوشمند

با ثبت دقیق تر اطلاعات ملک، امکان جستجوی بهتر و در سریع ترین زمان، به دور از هدر رفت وقت، میسر می شود. هنگام انطباق، کد ملک (یک یا بیشتر) در اختیار شما قرار می گیرد که براحتی می توانید برای انجام معاملات بعدی و شناسایی مالک آن، استفاده نمایید.

انطباق هوشمند

در نرم افزار پلاک، دقیق ترین و جزیی ترین مشخصات هر ملک ثبت می شود. با ثبت یکبار مشخصات اعم از ملک و مالک از دوباره کاری در نرم افزار جلوگیری می شود و سریع تر به نتیجه ی دلخواه خود میرسیم.
در نرم افزار پلاک امکان ثبت مشخصات ملک جهت دسترسی بهتر و سریع تر در بخش های مختلف میسر می باشد:

1. اطلاعات اولیه
- این اطلاعات شامل اصلی ترین مشخصه ها می باشد. همچون مالک، نوع ملک، آدرس آن و مشخصات کلی ملک همچون مساحت، زیر بنا، تعداد خواب، ابعاد زمین و غیره.

امکان ثبت انواع ملک

2. مشخصات عمومی ملک
- در این قسمت، اطلاعات جزئی از ملک ثبت می شود. مانند وضعیت بنا (نو، کلنگی، اسکلت و غیره)، سن بنا، سال ساخت، نما، وسایل سرمایش/گرمایش، پایان کار، وضعیت سند، شرایط سکونت و غیره.

امکان ثبت انواع ملک

3. امکانات و کاربری
- تعیین وضعیت کاربری ملک ، مانند: تجاری/مسکونی، ورزشی،  کارگاه، مطب و غیره.
- تعیین امکانات ملک ، مانند: آسانسور، استخر، شوفاز، دزدگیر، درب برقی، سیستم امنیتی، سیستم اعلان حریق و غیره.

امکان ثبت انواع ملک

4. پردازش ملک
- تعیین اینکه این ملک برای چه منظوری ثبت شده است.
- فروش: که در این حالت، قیمت فروش براساس قیمت مساحت/زیربنا تعیین می شود. در صورتی که ملک شامل وام باشد، مشخصات وام و اقساط آن ثبت می شود و همچنین نوع سند نیز در این قسمت بایستی مشخص شود.
- رهن و اجاره: در این نوع پردازش، مبلغ رهن و اجاره ای که مد نظر مالک بوده، ثبت می شود. همچنین اولویت اجاره ی خود را می توانید تعیین نمایید. به عنوان مثال خانواده های کم جمعیت اولویت دارند وغیره.
- پیش فروش: در این قسمت املاکی که به صورت پیش فروش هستند، ثبت می شود. مبلغ پیش فروش و مبلغ پیش پرداخت و همچنین تاریخ تحویل در این قسمت تعیین می گردد.

امکان ثبت انواع ملک

5. الصاقات
- در صورتی که فیلم، تصویر، کروکی و هرگونه فایلی که به مشاهده و شناسایی ملک کمک می کند را در این قسمت می توانید اضافه نمایید.

الصاقات ملک

6. تخصیص کارشناس
- در بسیاری از بنگاه های املاک ، به منظور رسیدگی بهتر و بیشتر، کارشناس های مختلفی در زمینه های فروش - رهن و اجاره - پیش فروش و معاوضه ی ملک قرار می دهند و هر ملک را به یک یا چند کارشناس اختصاص می دهند.که در این قسمت شما می توانید تمامی این امور را به سادگی ثبت و مدیریت کنید.

تخصیص کارشناس

در نرم افزار حسابداری املاک (پلاک)، لیست تمامی املاک به صورت طبقه بندی شده ثبت و نگهداری می شود و امکان نگهداری تاریخچه ی تغییر قیمت ملک ( فروش یا اجاره و غیره) وجود دارد.
امکان جستجوی ملک با انواع پارامترهای کاربردی با سرعت بسیار بالا و همچنین بر اساس ریزترین جزئیات به راحتی قابل انجام می باشد. با جستجوی ملک اطلاعات مالک نیز در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

جستجوی ملک


جستجوی ملک

جستجوی پیشرفته ملک

تاریخچه ملک

در نرم افزار پلاک امکان چاپ انواع رسید ملک در خصوص مشخصات ملک وجود دارد.

امکان ثبت انواع ملک

امکان ثبت انواع ملک

در نرم افزار حسابداری پلاک ، اطلاعات مورد نیاز کاربران، یک بار ثبت می شود و دفعات متعدد مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل سرعت کار کردن با نرم افزار و انجام عملیات های مختلف بسیار بالا می باشد.

یکی از اطلاعات پایه برای ثبت ملک و جستجوی آن، ثبت مناطق هر شهرستان می باشد. در نرم افزار پلاک شما می توانید مناطق مختلف شهرستان خود را تعریف و ملک های خود را با توجه به مناطق مختلف ثبت و پیگیری نمایید.

تعریف مناطق

تعریف مناطق

تعریف مناطق

مشاهده نموداري و گرافيكي گزارشات جهت تجزيه و تحليل سريع آن توسط مديريت مجموعه و تصميم گيري هاي آتي در خصوص نحوه عملكرد و تعيين سياست هاي خريد و فروش بسيار مثمر ثمر مي باشد.

در اين گروه گزارشات ذیل به صورت تحليلي و نموداري وجود دارند:

  1. گزارشات تحليل آماري فروش كالا
  2. گزارشات تحليل آماري خريد كالا
  3. گزارشات تحليل آماري هزينه و درآمد
  4. گزارشات تحليل آماري تخفيفات
  5. گزارشات تحليل آماري مالي
  6. گزارشات تحليل آماري سود و زيان
  7. گزارشات تحليل آماري حقوق و دستمزد
  8. گزارشات تحليل آماري اشخاص

صورت سود و زیان، به خوبی بیانگر میزان سود یک شرکت در پایان سال مالی است و شرکت‌ها موظف‌اند در پایان سال مالی، صورت سود و زیان خود را منتشر و از این طریق، میزان سودآوری خود را به اطلاع سهام داران برسانند.

توجه داشته باشید که پس از بستن سال مالي، کل سود سال مالی که در صورت سود و زیان قابل مشاهده است، به حساب سود انباشته منتقل می گردد. با استفاده از اين امكان شما مي توانيد سود سال مالي قبل را بين سرمايه گذاران تقسيم كنيد.

در مجموعه هایی که چند سرمایه گذار وجود داشته باشند بایستی براساس میزان سرمایه اولیه هر سرمایه گذار و زمانی که هر کدام از آنها در سال مالی سرمایه خود را در اختیار مجموعه قرار داده اند، سود محاسبه و بین ایشان تقسیم گردد.

با توجه به اينكه در نرم افزار كليه اسناد حسابداری به صورت خودكار و كاملاً مطابق با استانداردهای حسابداری صادر می گردد، شما می توانيد با استفاده از اين گزارش بررسی كنيد كه چه شماره سندهايی، بابت چه عمليات هايی در تاريخ های مشخص در سيستم ثبت شده اند. (بررسی اسناد صادر شده و چاپ سند حسابداری مربوط به هر یک از عملیات ها را می توانید از این گزارش انجام دهید)

امكان استخراج عمليات انجام شده با استفاده از شماره سند و مشاهده عمليات مذبور و همچنين جستجو براساس علت صدور سند، بازه تاريخی، بازه مبلغي و شماره سند در اين گزارش امكان پذير است.

CRM يا مديريت ارتباط با مشتری در علم اقتصاد امروز بسيار مورد توجه قرار می گيرد. حفظ ارتباط با مشتری و اطلاع رسانی در زمان ها و موارد مختلف برای وی موجب افزايش رضايتمندی مشتری، تداوم ارتباط می گردد و در نهايت احتمال فروش های آتی به وی را افزايش می دهد.

پیامک رسانه‌ای مقرون به صرفه، سریع و با درصد تاثیرگذاری بالاست که می‌تواند به جذب و نگهداری مشتریان، فروش و ارائه محصولات، ارائه آخرین دستاوردها و خدمات جدید به مشتریان و همچنین تقویت جایگاه نشان تجاری (Brand) کمک شایانی بنماید.

اشخاص ثبت شده در سيستم ، بانک اطلاعاتی بسيار سودمندی برای ارسال پيامک در موارد مختلف به مشتريان می باشد كه با استفاده از پنل داخلی ارسال پيامک نرم افزار، می توانيد به راحتی و با چند كليک ساده پيامک مورد نظر را به گروه اشخاص مورد نظر (گيرنده پيامک) ارسال فرماييد.

ارسال پیامک به مشترکین

ارسال پيامك از 2 طريق ذيل انجام مي پذيرد:

  1. Web Service (پانل های ارسال پيامک اينترنتی)
  2. GSM Modem (ارسال پيامک توسط سيم كارت اپراتورهای فعال در كشور)

در نرم افزار با تنظيم نوع ارتباط شما جهت ارسال پيامک، مي توانيد برای حالت های ذيل پيامک خودكار ارسال نماييد:

  • ثبت شخص
  • ارسال سفارش
  • ارسال غذا توسط پیگ
  • حذف فاکتور
  • مرجوع غذا
  • اعلام بدهکاری
  • روز تولید – ازدواج
  • ارسال وضعیت ورود و خروج کاربر
  • گردش صندوق و بانک

و همچنين امكان ارسال پيامك به صورت دستي در هر زمان و به اشخاص خاص با متن دلخواه نيز وجود دارد.

از مزاياي ارسال پيامك مي توانيم به نكات ذيل اشاره كنيم:

  • ارتباط دائم با مشتريان از طريق پيامک
  • اطلاع رسانی تخفيفات و فروش های ويژه
  • امكان ارسال تبليغات برای مشتريان
  • امكان ارسال سر رسيد و هشدار ها و بدهي ها و تبريكات و ... به مشتريان

جهت پیگیری وضعیت ارسال پیامک ها می توانید از گزارشات ذیل استفاده نمایید:

  • گزارش پیامک های ارسال شده
  • گزارش لاگ پیامک ها

توجه: برای استفاده از این ویژگی می بایستی یا پانل ارسال پیامک و یا Modem GSM را خریداری نمایید.

ارسال پیامک به مشترکین

ارسال پیامک به مشترکین

منظور از حسابداری حقوق و دستمزد، محاسبه دقیق پرداخت هزینه ای است که بابت فعالیت های کارکنان در هر شرکت یا بنگاه اقتصادی پرداخت می گردد.

منظور از حقوق، پرداخت‌ هایى است که ماهانه محاسبه و پرداخت می گردد و نوعأ مربوط به پرداخت کارمندان است. منظور از دستمزد، پرداختى و هزینه ای است که مبناى محاسبه آن، ساعت است و شیوه پرداخت به کارگران می باشد.

با استفاده از اين ويژگی می توانيد نحوه پرداخت حقوق به هر يک از پرسنل را مشخص نماييد.

جزئيات دريافت حقوق شامل نحوه دريافت حقوق، حقوق ثابت / دستمزد روزانه، فی اضافه كاری، فی غيبت، فی مرخصی ساعتی، درصد حق بيمه و اضافات (پاداش، خواروبار، عيدی، بن مسكن، حق اولاد، تشويقی و ...) و كسورات (جريمه، بدهكاری از قبل و ...) قابل ثبت و پرداخت خواهند بود.

از ویژگی های سیستم حقوق و دستمزد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • امکان تخصيص کد پرسنلی برای هر کارمند
  • امکان تعريف اضافه کاری، غيبت و مرخصی بدون حقوق به 2 شکل درصدی و ريالی به ازاء هر عامل حقوقی
  • امکان تعریف درصد حق بیمه و درصد مالیات به ازاء هر عامل حقوقی
  • امکاان تعریف ساعت کاری و مبلغ معافیت مالیاتی به ازاء هر عامل حقوقی
  • امکان تعريف اضافات و کسورات برای هر شخص به ازاء هر عامل حقوقی
  • محاسبه آنی پايه ساعت کاری
  • امکان تعريف دستمزد روزانه يا حقوق ثابت
  • امکان ثبت 3 نوع حقوق و دستمزد:
    • کارمندانی که به ازاء مدت زمان خاصی در يک ماه ميزان حقوق ثابت اخذ کرده و همچنين می توانند دارای اضافه کاری، بيمه، غيبت، مرخصي ساعتي و يا عامل های حقوقی نيز باشند.
    • کارمندانی که هيچ گونه ساعت موظفی نداشته و همچنين هيچ گونه حقوق ثابتی ندارند و فقط به ازاء هر ساعت کاری مبلغي را به عنوان حقوق و دستمزد دريافت می کنند.
    • کارمندانی که به صورت روز مزد کار می کنند و حقوقشان به صورت روزانه محاسبه شده و پرداخت می شود.
  • امکان صدور و چاپ دسته ای و تکی فيش حقوقی / چاپ فيش حقوقی در 2 نوع A4, A5 
  • گزارش عامل های حقوقی كارمندان
  • گزارش پرداخت حقوق
  • و ...

ترازنامه معمولاً در پایان یک دوره مالی تهیه می‌گردد. در ترازنامه سه قلم اطلاعاتی دارایی، بدهی و سرمایه مشخص می‌گردد. این ۳ بخش در ترازنامه‌ها، این ایده را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که داشته‌ها (دارایی‌ها) و چه دیونی (بدهی‌هایی) دارد و صاحبان شرکت چه مقدار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

ترازنامه به زبان ساده مشخص می‌نماید که یک مؤسسه چه میزان دارایی دارد: زمین، ساختمان، اثاثه، وجه نقد در صندوق و… همگی میزان دارایی مؤسسه را نشان می‌دهند. بدهکاران به شرکت نیز جز دارایی‌های شرکت محسوب می‌گردند. زیرا بدهکاران نیز در نهایت با پرداخت پول به صندوق شرکت یا پرداختهای از نوع دیگر (چک و…) موجب افزایش دارایی شرکت می‌گردند.

از طرفی در ترازنامه میزان بدهی سازمان نیز مشخص می‌گردد. هر سازمان ممکن است به افراد مختلف بدهی داشته باشد (حساب بستانکاران) یا مؤسسه ممکن است با صدور چکهای مختلف اسناد پرداختنی مختلفی داشته باشد. خلاصه اطلاعات بدهی مؤسسه و در نهایت سرمایه تشکیل مؤسسه نیز در قسمت بدهی های ترازنامه مشخص می‌گردد. علت امر این است، که شرکت همواره به صاحب سرمایه بدهکار می‌باشد. در حقیقت بدهی و سرمایه دیون یک مؤسسه را به افراد حقیقی یا حقوقی دیگر مشخص می‌کند.

ترانامه بر اساس اصل زیر استوار است:
دارایی = بدهی + سرمایه به این اصل، معادله اصلی حسابداری می‌گویند. 

موجودی بانک ها، صندوق ها، ارزش ريالی كالاهای موجود، مبلغ چک های دريافتی و پرداختی، ميزان بدهی بدهكاران و ميزان بستانكاری بستانكاران و همچنين ميزان سرمايه سرمايه گذاران در اين گزارش قابل مشاهده می باشد. با استفاده از اين گزارش می توانيد دارايی ها و بدهی ها و سرمايه های خود را به صورت مجموع و جزئی مشاهده نماييد، همچنين امكان دسترسی سريع به تفصيلی دارايی ها، بدهی ها و سرمايه ها نيز وجود دارد.

یکی از دغدغه اصلی کاربران در هنگام صدور چک به صورت دستی، زیبا نوشتن و در عین حال جلوگیری از قلم خوردگی در هنگان نوشتن چک و همچنین عدم سوء استفاده افراد سودجو از متون نوشته شده در برگه چک و یا تغییر آنها می باشد، از این رو شرکت پژواک بنا بر رسالتی که در راستای خدمت رسانی در زمینه مالی و حسابداری دارد، اقدام به تولید ویژگی چاپ چک نموده است. (به بیان دیگر این ویژگی دقت، سرعت و امنيت را در صدور چك های صادره به شدت افزایش می دهد)

این ویژگی با امکانات کاربردی و ظاهری زیبا، تنظیمات جزء به جزء و بسیار دقیق، فرآیند صدور چک را برای کاربر بسیار آسان و جذاب می نماید. به طوری که کاربر می تواند از این طریق در کوتاه ترین زمان ممکن تعداد زیادی چک را بدون خطا چاپ و صادر نماید.

توجه نمایید که امکان درج تنظیمات برای چک های قدیمی و چک های صیاد وجود دارد.

 

در صورتی که ویژگی افزایش / کاهش سرمایه را خریداری نموده باشید، از این ویژگی (گروه گزارشات سرمایه ها) جهت تهیه گزارش از سرمایه گذاری های انجام شده می توانید استفاده نمایید.

گزارش سرمايه ها

ليست افراد سرمايه گذار در سيستم و مبلغ سرمايه ای كه آنها به سيستم تزريق نموده اند، در اين قسمت قابل مشاهده است.

گزارش تفصيلي سرمايه اشخاص

كليه تراكنش های اتفاق افتاده بر روی حساب سرمايه اشخاص را می توانيد در اين قسمت مشاهده كنيد. در واقع روند بدهكاری و بستانكاری سرمايه شخص در اين قسمت قابل مشاهده و پيگيری است.

اساس کار کسب و کارها و تولید یا ارائه خدمات، سرمایه است. هر کسب و کاری برای شروع نیازمند داشتن یک سری امکانات و تجهیزات است، بنابراین نمی توان انکار کرد که سرمایه نقش اصلی در بوجود آمدن آنها را دارد. همچنین کسب وکارهایی که فعالیت خود را آغاز کرده اند نیز برای ارتقای کار و پیشرفت بیشتر مستلزم جذب سرمایه هستند تا بتوانند اهداف خود را پیش ببرند.

در حالت کلی می توان سرمایه را هر نوع دارایی مالی یا ارزش دارایی های مالی نظیر وجه نقد در حساب بانکی، کارخانه، ماشین آلات و تجهیزاتی که در اختیار شرکت است دانست. در واقع سرمایه به منابع مالی مورد استفاده گفته می شود. به این ترتیب شرکت هایی که دارایی بیشتری نسبت به رقبا دارند، عملکرد بهتری می توانند داشته باشند.

از نظر حسابداری سرمایه از کم کردن بدهی‌های مؤسسه از جمع دارایی آن بدست می‌آید. به عبارت دیگر پس از پرداخت تمام بدهی‌ها و تعهدات یک مؤسسه، آنچه از دارایی باقی می‌ماند متعلق به صاحب یا صاحبان سرمایه مؤسسه است. به‌طور مثال اگر در یک مؤسسه جمع دارایی‌ها ۳٬۱۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال و جمع بدهی‌های مؤسسه ۱۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال باشد، آنگاه سرمایه مؤسسه ۳٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال خواهد بود، که از تفاضل دارایی و بدهی بدست می‌آید.

در صورتی که در واحد تجاری شما مدیریت سرمایه مهم می باشد و یا سرمایه گذاری کسب و کار شما مربوط به چند سرمایه گذار متفاوت است، می بایست این ویژگی را خریداری نمایید و سرمایه هر شخص را در سیستم درج و بالطبع در پایان سال مالی سود و زیان را متناسب با سرمایه هر شخص محاسبه و تقسیم نمایید. افزایش و کاهش سرمایه، توسط سرمایه گذاران در ابتدای شروع به کار مجموعه و یا در هر برحه زمانی دیگری می تواند انجام شود، به عبارتی در هر زمانی که در مجموعه شما سرمایه گذاری، مبلغ سرمایه خود را افزایش و یا کاهش می دهد، می بایست از این امکان استفاده نمایید.

اسناد حسابداری در نرم افزار شما به صورت خودکار و در پس زمینه درج می شود. در صورتی که مایل باشید اسناد حسابداری درج شده را بررسی و مشاهده نمایید، بایستی این ویژگی را خریداری نمایید.

گروه گزارش دفاتر شامل 2 گزارش ذیل است:

گزارش دفتر روزنامه

یكی از دفاتر استاندارد حسابداری است كه كلیه اسناد صادر شده توسط نرم افزار و كلیه رویدادهای مالی یک واحد صنفی، به صورت روزانه به ترتیب تاریخ وقوع در آن قابل مشاهده خواهد بود. جهت بررسی اسنادی كه در نرم افزار به صورت خودكار صادر می شود می توانید از این گزارش استفاده نمایید.

گزارش دفاتر كل حسابداری

دفاتر كل حسابداری، یكی دیگر از گزارشات استاندارد حسابداری است كه سر فصل حساب ها به صورت طبقه بندی شده در آن نمایش داده می شوند. به طور مثال: موجودی تمامی بانک ها و صندوق ها و لیست بدهكاران و بستانكاران و اسناد دریافتی و پرداختنی و … به صورت تفكیک شده در آن ذكر می گردد. در این گزارش امكان دسترسی سریع به حساب تفصیلی هر یک از سر فصل ها امكان پذیر می باشد.

هر مجموعه ای برای مدیریت هزینه / درآمد های روزمره خود، نیاز دارد که هزینه ها و درآمدها را به صورت تفکیک شده درج نماید. درج هزینه و درآمدها به تنهایی کافی نیست و برای مدیریت بهتر آنها بایستی بتوانید گزارشات خلاصه و ریز آنها را تهیه و در ماه های مختلف مورد بررسی قرار دهید و از این طریق بتوانید هزینه های خود را مدیریت کرده و کاهش دهید و همچنین درآمدهای خود را افزایش دهید.

ویژگی گروه هزینه و درآمد شامل 4 گزارش ذیل می باشد:

1. گزارش ریز هزینه ها

جهت اطلاع از دفعات تكرار و پرداخت انواع مختلف هزینه های واحد صنفی و مبالغ پرداختی و تاریخ های پرداخت، این گزارش قابل استفاده خواهد بود.

2. گزارش ریز درآمدها

جهت اطلاع از دفعات تكرار و دریافت انواع مختلف درآمد های واحد صنفی و مبالغ دریافتی و تاریخ های دریافت، این گزارش قابل استفاده خواهد بود.

3. گزارش خلاصه هزینه ها

شما می توانید تعداد پرداخت ها و میانگین و مجموع مبالغ پرداخت شده بابت هر هزینه را مشاهده نمایید.

4. گزارش خلاصه درآمد ها

شما می توانید تعداد دریافت ها و میانگین و مجموع مبالغ دریافت شده بابت هر درآمد را مشاهده نمایید.

مانده حساب طرف حساب هاي تجاري و دلايل كاهش يا افزايش بدهكاري و بستانكاري ايشان، در يك تجارت شفاف و منظم يكي از مهمترين مسائل به شمار مي رود. كليه تراكنش هاي اتفاق افتاده بر روي حساب اشخاص موجود در سيستم را مي توانيد در اين قسمت مشاهده كنيد.

روند بدهكاري و بستانكاري شخص با نمايش جزئيات كالاهاي فروخته شده يا خريداري شده از ايشان در اين گزارش قابل مشاهده و پيگيري است.

امروزه در فرآیند کاری مشاغل مختلف استفاده از چک امری مرسوم تلقی می شود. از این رو مهم است که تیم مالی قادر به ثبت دسته چک و مدیریت چک ها و گزارش گیری از آن باشد.

در صورتی که از چك در چرخه مالي واحد صنفي خود زياد استفاده مي كنيد، با استفاده از ثبت دسته چك مي توانيد با وارد كردن يكجاي كليه برگ هاي يك دسته چك در سيستم، در هنگام نياز، از برگ هاي چك سفيد ثبت شده استفاده كنيد و از ثبت مورد به مورد چك ها بي نياز شويد.

مديريت تعداد برگ هاي مصرف شده و باقي مانده هر دسته چك و صرفه جويي در وقت و افزايش سرعت عمل و همچنين مديريت بهتر چك ها از قابليت هاي برجسته اين قسمت است.

در واحدهاي صنفي كه جهت بررسي دقيق تر وضعيت سود و زيان، بخش هاي مختلف تعريف گرديده است و كليه موارد منجر به سود و زيان توسط كاربر سيستم در بخش مربوطه ثبت گرديده است، جهت مشاهده سود بخش هاي مختلف در بازه هاي زماني معين از گزارش سود بخش ها بهرمند خواهيد شد.

ممکن است مجموعه ما فعالیت های مجزایی انجام دهد که جهت استخراج تفکیک شده سود و زیان هر فعالیت، بخش های مجزایی در نرم افزار تعریف می شوند و عملیات های خرید، فروش، هزینه / درآمد و ... در بخش مربوطه درج می شوند.

با استفاده از این گزارش می توانیم سود و زیان هر بخش را به صورت تفکیک شده مشاهده نماییم و در صورتی که سرمایه گذاران در هر یک از بخش ها سرمایه گذاری کرده اند، بتوانیم به صورت دقیق سود و زیان بخش مربوط به هر سرمایه گذار را استخراج و با وی به اشتراک بگذاریم.

در صورتی که موجودی و نوسان قیمت کالاها برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره سعی در مدیریت صحیح موجودی ها دارید، این گروه از گزارشات می تواند در این زمینه به شما کمک شایان توجهی نماید.

ویژگی گروه گزارشات انبارداری شامل 4 گزارش ذیل می باشد:

1. گزارش موجودی كالا

شما می توانید خلاصه گزارشی از وضعیت كالاها مانند موجودی كلی كالا در همه انبارها، ارزش ریالی كالاهای موجود در انبار و سود حاصل از فروش این كالا تا این لحظه و ... را با قابلیت تعیین شرایط مختلف جستجو مانند گروه كالا، انبار و ... مشاهده نمایید.

2. گزارش كاردكس كالا

با این گزارش ریز گردش ریالی و تعدادی كالاها در انبارها در بازه زمانی مشخص مشاهده می گردد. از این رو بررسی روند خرید و فروش كالا جهت قیمت گذاری و تعیین سفارشات جدید و ... توسط مدیر مجموعه تسهیل می گردد.

3. گزارش موجودی كالا در انبار

این گزارش به شما اعلام می كند، كه از هر كالایی در هر انبار و بخش چه تعداد موجودی دارید. جهت بررسی موجودی كالاها و ثبت سفارش جدید و انجام عملیات انبار گردانی (بررسی موجودی انبار و تطابق آن با نرم افزار) این گزارش بسیار كاربردی است.

4. گزارش وضعیت انبار

شما می توانید موجودی كلیه كالاهای موجود در یك انبار، به همراه قیمت خرید و فروش پیش فرض آنها را مشاهده نمایید. با استفاده از این قابلیت در واقع موجودی و لیست كلیه اجناس موجود در یک انبار قابل مشاهده می باشند.

در صورتی که شغل شما به گونه ای است که برای فروش کالا و خدمات خود نیاز است که برای مشتریان پیش فاکتور صادر نمایید (به طور مثال: طراحی و چاپ، لوازم خانگی، فروش قطعات کامپیوتری و ...)، یا برای سفارش کالا خود به تأمین کنندگان کالا، نیاز به صدور فاکتوری در قالب سفارش دارید، با استفاده از این ویژگی می توانید سرعت و دقت کارهای خود را بهبود ببخشید و خرید این ویژگی به شما توصیه می شود.

ویژگی گروه پیش فاکتور و سفارشات شامل 4 قابلیت ذیل می باشد:

1. پیش فاكتور

با توجه به اینكه امروزه مشتریان جهت خرید كالای مورد نیاز خود، كیفیت و قیمت های مختلف كالا یا خدمت مورد نظر را در بازار مورد بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق قرار می دهند، ارائه پیش فاكتوری كه به شكل مناسبی توسط نرم افزار ایجاد و توسط دستگاه چاپگر، چاپ و ارائه گردد می تواند موجب شناخت مناسب تر كالای ارائه شده توسط واحد صنفی گردد و همچنین امكان پیگیری و دسترسی های بعدی را نیز به شدت افزایش دهد. لذا این امكان می تواند نقش مؤثری در افزایش فروش و رضایتمندی مراجعین داشته باشد.

2. تبدیل پیش فاكتور به فاكتور

با این امكان می توانید پیش فاكتورهای صادر شده قبلی را به سادگی به فاكتور تبدیل نمایید بدون اینكه نیاز باشد این اطلاعات را مجدداً برای صدور فاكتور فروش به نرم افزار وارد نمایید.

3. امكان ثبت سفارش كالا

اعلام نیازمندی و ثبت سفارش كالاهای مورد نیاز واحد تجاری به روش های سنتی و به صورت شفاهی علاوه بر افزایش احتمال خطا و اشتباه توسط دو طرف سفارش دهنده و سفارش گیرنده، امكان ارجاعات بعدی و بررسی و مطابقت اجناس ارسال شده و سفارش را نیز از بین می برد، از این رو استفاده از قابلیت ثبت و چاپ سفارشات كالا موجب افزایش دقت، كاهش خطای انسانی و همچنین پیگیری و مراجعات بعدی را امكان پذیر می نماید.

4. امكان تبدیل سفارش كالا به فاكتور خرید

با این امكان می توانید سفارش های صادر شده قبلی را به سادگی به فاكتور خرید تبدیل نمایید بدون اینكه نیاز باشد این اطلاعات را مجدداً برای صدور فاكتور خرید در نرم افزار وارد نمایید.

در صورتی که در مجموعه شما امکان مرجوع کردن کالا توسط مشتریان وجود دارد و یا کالاهایی که شما از تامین کنندگان تهیه می فرمایید ممکن است به هر دلیلی مرجوع گردد، این ویژگی برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.

پس از خرید این ویژگی، امكانات و گزارشات ذیل قابل دسترس خواهند بود: 

  1. برگشت از فروش
  2. برگشت از خريد
  3. گزارش فاكتور هاي برگشت از خريد
  4. گزارش فاكتور هاي برگشت از فروش

برای فروشندگان در فروش کالا، ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، که در ذیل به آن اشاره می کنیم:

  • کالای فروخته شده دارای مشکل باشد.
  • کلای فروخته شده معیوب، ناقص و یا شکسته باشد.
  • دارای کیفیت پایینی باشد.
  • با درخواست مشتری مغایرت داشته باشد و …

خریدار در صورت مواجه شدن با این مسائل، مسلماً کالای خریداری شده را مرجوع می کند و برای سیستم حسابداری فروشنده، سند برگشت از فروش بایستی صادر شود.

این ویژگی به شما کمک می کند تا در زمانی که صف مشتریان ایجاد شده است و بنا به دلایلی نمی توانید فاکتور را تسویه نمایید، فاکتور جاری را باز نگه دارید و اقدام به صدور فاکتور جدید برای مشتری دیگر نمایید.

با استفاده از امكان باز كردن چند فاكتور همزمان، قادر خواهيد بود در يک لحظه چندين فاكتور را بدون احتياج به بستن يا تعيين تكليف فاكتور ساير مشتريان باز نگه داريد و از ازدحام جمعيت و تشكيل صف های طولانی و نارضايتی مشتريان و فروشندگان جلوگيری كنيد.

توجه: تا 10 فاکتور را به صورت همزمان می توانید باز نگه دارید.

با توجه به تنوع بسيار زياد مشاغل و روش های گوناگون در اجرای مراحل كار در بين صاحبان مشاغل، حتی با وجود نرم افزارهاي حسابداری متنوع در بازار، بعضاً نيازهايی به چشم می خورد كه در هيچ يک از نرم افزارها به صورت يكپارچه تعبيه نشده است. از طرفي تهيه نرم افزار سفارشی بسيار هزينه بر خواهد بود.

با تهيه اين ويژگی مي توانيد برای هر كالا چند خصوصيت دلخواه تعريف نماييد و ضمن افزايش قدرت نرم افزار از وارد كردن كالاها و اطلاعات تكراری در سيستم اجتناب كنيد.

به كمك اين ويژگی قدرت نرم افزار به طرز قابل توجه و به صورت دلخواه افزايش پيدا كرده و مسائل غير قابل حل در ساير نرم افزارها به راحتی برطرف می گردد. به عنوان مثال:

  • فروشندگان پوشاک می توانند براي كالاهای خود مواردی مانند سايز، رنگ و مدل و ... داشته باشند
  • فروشندگان كفش می توانند مواردی مانند سايز، رنگ و برند و ... را داشته باشند
  • فروشندگان فرش می توانند مواردی مانند طول و عرض و ... را داشته باشند
  • فروشندگان كاشي و سراميک می توانند مواردی مانند طول و عرض داشته باشند و در هنگام فروش سيستم به صورت خودكار مقدار فروش را از ضرب طول در عرض محاسبه نمايد. (براساس فرمول تعیین شده توسط کاربر در هنگام تعریف خصوصیت)
  • فروشندگان گوشی و لوازم جانبی می توانند مواردی مانند برند، مدل، ظرفیت و ... را داشته باشند
  • و ...

قابلیت های ویژگی خصوصیت کالا به شرح ذیل است:

  • استفاده از الگوهای خصوصیت که به صورت پیش فرض تعریف شده اند (خدمات کامپیوتر / خدمات موبایل / کفش / پوشاک / کیف / سنگ، شیشه / چوب / مواد غذایی، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی و ...)
  • تعریف خصوصیت به حالت های متنوع (تیک، انتخاب از لیست، عددی، متنی، تاریخی)
  • تعریف فرمول برای کالای خصوصیت دار
  • امکان تعیین اینکه خصوصیت در موجودی در نظر گرفته شود یا خیر؟
  • انتخاب اجباری / اختیاری بودن انتخاب خصوصیت در خرید و فروش به صورت مجزا
  • ایجاد الگوهای جدید
  • ویرایش الگوهای موجود
  • انتخاب کالای خصوصیت دار به صورت 2 بعدی، برای درج در فاکتور و چاپ بارکد
  • چاپ و خواندن بارکد کالای خصوصیت دار، برای شناسایی و فروش سریع کالاهای دارای خصوصیت
  • مدیریت موجودی کالای خصوصیت دار به وسیله فرمول
  • گزارش موجودی کالای خصوصیت دار
  • گزارش موجودی 2 بعدی کالای خصوصیت دار
  • گزارش موجودی کالای خصوصیت دار در انبار
  • گزارش کاردکس کالاهای خصوصیت دار
  • گزارش ارزش ریالی کالاهای خصوصیت دار موجود در انبار
  • گزارش موجودی کالاهای خصوصیت دار براساس خصوصیت

با استفاده از این ویژگی می توانید موجودی کالای خود را از انباری به انبار دیگری منتقل نمایید.

در واحدهای صنفی كه از بيش از يك انبار برای مديريت كالاها استفاده می كنند، در هنگام جابجايی كالا از يك انبار به ساير انبارها و مطابقت كامل موجودی انبارها می بايست اين عمليات را در نرم افزار ثبت نمايند.

به طور مثال اگر شما صاحب چندین فروشگاه با یک انبار مرکزی می باشید که کالاها ابتدا با فاکتور خرید وارد انبار مرکزی می شوند و سپس بنا به درخواست هر شعبه از انبار مرکزی به شعبات مختلف ارسال می گردد می توانید از این امکان استفاده نمایید.

از ویژگی های عملیات انبار می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • صدور حواله انتقال به دلخواه
  • انتقال موجودی تمامی کالاهای انبار مبداء به مقصد
  • انتقال موجودی کالاهای مشخص شده از انبار مبداء به مقصد
  • امکان تعیین ارزش ریالی کالا براساس (قیمت خرید پیش فرض / قیمت آخرین خرید / براساس الگوریتم FIFO)
  • درج توضیحات
  • ارائه گزارش از عملیات انبارهای صورت گرفته
  • و ...

عده ای از شرکت ها و فروشگاه ها، بعضاً برای بدست آوردن بازار فروش جدید به غیر از بازار فروش عادی خودشان، اقدام به ارسال کالاهای خود به دیگر فروشگاه ها و شرکت ها می کنند که این کار در قالب فاکتور فروش / خرید امانی انجام می شود.

در صورت تحويل اجناس به صورت امانی به همكاران و مشتريان و همچنين دريافت كالاهای امانی از همكاران مي بايست از فاكتورهای امانی در نرم افزار استفاده كنيد. بدين صورت كه هنگام درج فاكتور امانی هيچ عمليات نوع مالی درج نمی شود و فقط موجودی كالا در انبار مديريت می گردد.

در صورت قطعی شدن فاكتورهای امانی می بايست نحوه تسويه حساب فاكتور تعيين و فاكتور از وضعيت امانی به فاكتورهای اصلی تبديل خواهد شد.

این ویژگی امکان مدیریت روزها و ساعاتی که کاربران مجموعه شما مجاز به استفاده از نرم افزار هستند را فراهم می کند. (در تعریف / ویرایش کاربر می توانید شیفت کاری وی را نیز تعیین بفرمایید)

در این قسمت برای هر کاربر، روزهای مجاز هفته و ساعات مجاز هر روز برای دسترسی به نرم افزار تعیین شده و کاربر صرفا در این محدوده اجازه ورود با نام کاربری و رمز عبور خود به نرم افزار را دارد.

در صورت اقدام به ورود در ساعات غیر مجاز، از دسترسی کاربر به نرم افزار جلوگیری به عمل آمده و پیغام مناسب برای او نمایش داده می شود. این ویژگی می تواند در ساماندهی به دسترسی و قابل پیگیری بودن آن، به مدیریت مجموعه کمک شایان توجهی نماید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
سعید گودرزیان
در تاریخ: 1400-01-24 13:18
به نظر من این نرم افزار بهترین نرم افزار حسابداری ویژه مشاورین املاک هست، چون هم امکانات تخصصی نرم افزار املاک بسیار خوبی داره و به راحتی و در عین حال بسیار کامل میشه فایل ملک ها رو توش ثبت کرد و هم جستجوهای بسیار خوب و حرفه ای بر روی املاک داره و هم از نظر امکانات حسابداری واقعاً عالی هست. هر نوع سند از جمله هزینه و درآمد و حقوق و دستمزد و تمامی معاملات و کمیسیون ها و حساب اشخاص و حساب بانک و صندوق و ... رو پوشش دادن. بسیار عالی هست.
ehsan esnaashary
در تاریخ: 1400-03-08 17:31
از زمان تهیه این نرم افزار هزینه های حسابداریم به شدت پایین اومده و یکپارچگی اسناد و جستجو داخلشون خیلی راحت شده.
مهمتر از همه پشتیبانی نرم افزار خیلی عالی هست و سریع به سوالات و مسایل پاسخ مید.
سپاسگذارم، عالی هست.
محمد هادی روستا
در تاریخ: 1400-04-02 18:19
من قبلا نرم افزار دیگه ای از اتحادیه گرفته بودم .اما این یکی خیلی خوبه .قابلیت تطبیق مورد هامو داره .پیامک هم خودکار میفرسته خیلی خوبه
طاهره بختیاری
در تاریخ: 1400-04-03 09:11
دمتون گرم
واقعا هم خوش قیمته و هم مناسب حال و کسب کار مشاورین املاک بود
ابراهیم رضایی
در تاریخ: 1400-04-03 10:08
نرم افزار خوب و نسبت به نرم افزارهای دیگر . من همشون چک کردم
از نظر ثبت ملک و جستجو عالی عمل میکنه . ثبت کمسیون های مشترک
و همینطور حقوق و دستمزد