فروشندگان تجهیزات حرارتی و برودتی (پیلوت)

مشاغل مناسب :

فروشندگان تجهیزات حرارتی و برودتی

 1,100,000 تومان
افزودن به سبد خرید

اصناف شاغل در صنایع حرارتی ،برودتی وتهیه مطبوع جهت دریافت پاسخ های حداکثری در سیستم مالی و حسابداری خود و با دقت و سرعت و سهولت بسیار می توانند که از نرم افزار پیلوت استفاده کنند و پاسخ کلیه نیازهای تخصصی خود را دریافت نمایند.
مدیریت کالاهای گارانتی دار و استفاده از انواع خدمات رایگان و نیم بها و ... در طول مدت گارانتی کالاها در نرم افزار پیاده سازی شده است.ورود کالاها در نرم افزار با هر مشخصه و با همه جزئیات امکان پذیر است و برند ،مدل،امکانات ،حجم و اندازه،شماره سریال و هر مشخصه دیگری که برای کاربر اهمیت دارد در ورود اطلاعات وارد شده و در هنگام فروش و صدور فاکتور و همچنین دریافت موجودی کالا و انبارگردانی از آن استفاده می شود . نصب و راه اندازی اولیه کالاهای فروش رفته و تاریخچه ارائه خدمات برای هر مشتری در سیستم ،قابل مشاهده می باشد.استاد کارانی که خدمات ارائه می نمایند در هر پروژه و یا متناظر با هر کالای فروخته شده و یا منتسب به هر مشتری به صورت جداگانه در سیستم مشخص و می توان حق الزحمه آن ها را به وسیله نرم افزار پیلوت به صورت جداگانه روی هر پروژه و یا به صورت کلی مشخص نمود.مدیریت مواد مصرفی و هزینه های فروش ،حمل،نصب و راه اندازی و سایر خدمات را در سیستم می توان محاسبه کرد.

نرم افزار پیلوت
محاسبه سود و زیان،هزینه و درآمد و مدیریت بانک و چک های دریافتی و پرداختی و موجودی صندوق به سادگی انجام می شود و با استفاده از ویژگی حقوق و دستمزد ،محاسبه حقوق پرسنل به انواع روش های مختلف مقدور بوده و در صورت فروش اقساطی و نیاز به صدور دفترچه قسط و یا دریافت چک های اقساطی نرم افزار ،هرنوع فرمول فروش اقساطی را پشتیبانی می کند.امکان چاپ چک و البته دریافت انواع گزارش های متنوع مالی و با در نظر گرفتن کوچک ترین جزئیات به شکلی که هیچ چیز از نظر دور نمی ماند در نرم افزار به راحتی قابل دسترس است.

نرم افزار پیلوت

با توجه به تنوع بسيار زياد مشاغل و روش های گوناگون در اجرای مراحل كار در بين صاحبان مشاغل، حتی با وجود نرم افزارهاي حسابداری متنوع در بازار، بعضاً نيازهايی به چشم می خورد كه در هيچ يک از نرم افزارها به صورت يكپارچه تعبيه نشده است. از طرفي تهيه نرم افزار سفارشی بسيار هزينه بر خواهد بود.

با تهيه اين ويژگی مي توانيد برای هر كالا چند خصوصيت دلخواه تعريف نماييد و ضمن افزايش قدرت نرم افزار از وارد كردن كالاها و اطلاعات تكراری در سيستم اجتناب كنيد.

به كمك اين ويژگی قدرت نرم افزار به طرز قابل توجه و به صورت دلخواه افزايش پيدا كرده و مسائل غير قابل حل در ساير نرم افزارها به راحتی برطرف می گردد. به عنوان مثال:

  • فروشندگان پوشاک می توانند براي كالاهای خود مواردی مانند سايز، رنگ و مدل و ... داشته باشند
  • فروشندگان كفش می توانند مواردی مانند سايز، رنگ و برند و ... را داشته باشند
  • فروشندگان فرش می توانند مواردی مانند طول و عرض و ... را داشته باشند
  • فروشندگان كاشي و سراميک می توانند مواردی مانند طول و عرض داشته باشند و در هنگام فروش سيستم به صورت خودكار مقدار فروش را از ضرب طول در عرض محاسبه نمايد. (براساس فرمول تعیین شده توسط کاربر در هنگام تعریف خصوصیت)
  • فروشندگان گوشی و لوازم جانبی می توانند مواردی مانند برند، مدل، ظرفیت و ... را داشته باشند
  • و ...

قابلیت های ویژگی خصوصیت کالا به شرح ذیل است:

  • استفاده از الگوهای خصوصیت که به صورت پیش فرض تعریف شده اند (خدمات کامپیوتر / خدمات موبایل / کفش / پوشاک / کیف / سنگ، شیشه / چوب / مواد غذایی، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی و ...)
  • تعریف خصوصیت به حالت های متنوع (تیک، انتخاب از لیست، عددی، متنی، تاریخی)
  • تعریف فرمول برای کالای خصوصیت دار
  • امکان تعیین اینکه خصوصیت در موجودی در نظر گرفته شود یا خیر؟
  • انتخاب اجباری / اختیاری بودن انتخاب خصوصیت در خرید و فروش به صورت مجزا
  • ایجاد الگوهای جدید
  • ویرایش الگوهای موجود
  • انتخاب کالای خصوصیت دار به صورت 2 بعدی، برای درج در فاکتور و چاپ بارکد
  • چاپ و خواندن بارکد کالای خصوصیت دار، برای شناسایی و فروش سریع کالاهای دارای خصوصیت
  • مدیریت موجودی کالای خصوصیت دار به وسیله فرمول
  • گزارش موجودی کالای خصوصیت دار
  • گزارش موجودی 2 بعدی کالای خصوصیت دار
  • گزارش موجودی کالای خصوصیت دار در انبار
  • گزارش کاردکس کالاهای خصوصیت دار
  • گزارش ارزش ریالی کالاهای خصوصیت دار موجود در انبار
  • گزارش موجودی کالاهای خصوصیت دار براساس خصوصیت

 

ترازنامه معمولاً در پایان یک دوره مالی تهیه می‌گردد. در ترازنامه سه قلم اطلاعاتی دارایی، بدهی و سرمایه مشخص می‌گردد. این ۳ بخش در ترازنامه‌ها، این ایده را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که داشته‌ها (دارایی‌ها) و چه دیونی (بدهی‌هایی) دارد و صاحبان شرکت چه مقدار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

ترازنامه به زبان ساده مشخص می‌نماید که یک مؤسسه چه میزان دارایی دارد: زمین، ساختمان، اثاثه، وجه نقد در صندوق و… همگی میزان دارایی مؤسسه را نشان می‌دهند. بدهکاران به شرکت نیز جز دارایی‌های شرکت محسوب می‌گردند. زیرا بدهکاران نیز در نهایت با پرداخت پول به صندوق شرکت یا پرداختهای از نوع دیگر (چک و…) موجب افزایش دارایی شرکت می‌گردند.

از طرفی در ترازنامه میزان بدهی سازمان نیز مشخص می‌گردد. هر سازمان ممکن است به افراد مختلف بدهی داشته باشد (حساب بستانکاران) یا مؤسسه ممکن است با صدور چکهای مختلف اسناد پرداختنی مختلفی داشته باشد. خلاصه اطلاعات بدهی مؤسسه و در نهایت سرمایه تشکیل مؤسسه نیز در قسمت بدهی های ترازنامه مشخص می‌گردد. علت امر این است، که شرکت همواره به صاحب سرمایه بدهکار می‌باشد. در حقیقت بدهی و سرمایه دیون یک مؤسسه را به افراد حقیقی یا حقوقی دیگر مشخص می‌کند.

ترانامه بر اساس اصل زیر استوار است:
دارایی = بدهی + سرمایه به این اصل، معادله اصلی حسابداری می‌گویند. 

موجودی بانک ها، صندوق ها، ارزش ريالی كالاهای موجود، مبلغ چک های دريافتی و پرداختی، ميزان بدهی بدهكاران و ميزان بستانكاری بستانكاران و همچنين ميزان سرمايه سرمايه گذاران در اين گزارش قابل مشاهده می باشد. با استفاده از اين گزارش می توانيد دارايی ها و بدهی ها و سرمايه های خود را به صورت مجموع و جزئی مشاهده نماييد، همچنين امكان دسترسی سريع به تفصيلی دارايی ها، بدهی ها و سرمايه ها نيز وجود دارد.

یکی از دغدغه اصلی کاربران در هنگام صدور چک به صورت دستی، زیبا نوشتن و در عین حال جلوگیری از قلم خوردگی در هنگان نوشتن چک و همچنین عدم سوء استفاده افراد سودجو از متون نوشته شده در برگه چک و یا تغییر آنها می باشد، از این رو شرکت پژواک بنا بر رسالتی که در راستای خدمت رسانی در زمینه مالی و حسابداری دارد، اقدام به تولید ویژگی چاپ چک نموده است. (به بیان دیگر این ویژگی دقت، سرعت و امنيت را در صدور چك های صادره به شدت افزایش می دهد)

این ویژگی با امکانات کاربردی و ظاهری زیبا، تنظیمات جزء به جزء و بسیار دقیق، فرآیند صدور چک را برای کاربر بسیار آسان و جذاب می نماید. به طوری که کاربر می تواند از این طریق در کوتاه ترین زمان ممکن تعداد زیادی چک را بدون خطا چاپ و صادر نماید.

توجه نمایید که امکان درج تنظیمات برای چک های قدیمی و چک های صیاد وجود دارد.

 

در صورتی که ویژگی افزایش / کاهش سرمایه را خریداری نموده باشید، از این ویژگی (گروه گزارشات سرمایه ها) جهت تهیه گزارش از سرمایه گذاری های انجام شده می توانید استفاده نمایید.

گزارش سرمايه ها

ليست افراد سرمايه گذار در سيستم و مبلغ سرمايه ای كه آنها به سيستم تزريق نموده اند، در اين قسمت قابل مشاهده است.

گزارش تفصيلي سرمايه اشخاص

كليه تراكنش های اتفاق افتاده بر روی حساب سرمايه اشخاص را می توانيد در اين قسمت مشاهده كنيد. در واقع روند بدهكاری و بستانكاری سرمايه شخص در اين قسمت قابل مشاهده و پيگيری است.

این ویژگی به شما کمک می کند تا در زمانی که صف مشتریان ایجاد شده است و بنا به دلایلی نمی توانید فاکتور را تسویه نمایید، فاکتور جاری را باز نگه دارید و اقدام به صدور فاکتور جدید برای مشتری دیگر نمایید.

با استفاده از امكان باز كردن چند فاكتور همزمان، قادر خواهيد بود در يک لحظه چندين فاكتور را بدون احتياج به بستن يا تعيين تكليف فاكتور ساير مشتريان باز نگه داريد و از ازدحام جمعيت و تشكيل صف های طولانی و نارضايتی مشتريان و فروشندگان جلوگيری كنيد.

توجه: تا 10 فاکتور را به صورت همزمان می توانید باز نگه دارید.

اساس کار کسب و کارها و تولید یا ارائه خدمات، سرمایه است. هر کسب و کاری برای شروع نیازمند داشتن یک سری امکانات و تجهیزات است، بنابراین نمی توان انکار کرد که سرمایه نقش اصلی در بوجود آمدن آنها را دارد. همچنین کسب وکارهایی که فعالیت خود را آغاز کرده اند نیز برای ارتقای کار و پیشرفت بیشتر مستلزم جذب سرمایه هستند تا بتوانند اهداف خود را پیش ببرند.

در حالت کلی می توان سرمایه را هر نوع دارایی مالی یا ارزش دارایی های مالی نظیر وجه نقد در حساب بانکی، کارخانه، ماشین آلات و تجهیزاتی که در اختیار شرکت است دانست. در واقع سرمایه به منابع مالی مورد استفاده گفته می شود. به این ترتیب شرکت هایی که دارایی بیشتری نسبت به رقبا دارند، عملکرد بهتری می توانند داشته باشند.

از نظر حسابداری سرمایه از کم کردن بدهی‌های مؤسسه از جمع دارایی آن بدست می‌آید. به عبارت دیگر پس از پرداخت تمام بدهی‌ها و تعهدات یک مؤسسه، آنچه از دارایی باقی می‌ماند متعلق به صاحب یا صاحبان سرمایه مؤسسه است. به‌طور مثال اگر در یک مؤسسه جمع دارایی‌ها ۳٬۱۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال و جمع بدهی‌های مؤسسه ۱۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال باشد، آنگاه سرمایه مؤسسه ۳٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال خواهد بود، که از تفاضل دارایی و بدهی بدست می‌آید.

در صورتی که در واحد تجاری شما مدیریت سرمایه مهم می باشد و یا سرمایه گذاری کسب و کار شما مربوط به چند سرمایه گذار متفاوت است، می بایست این ویژگی را خریداری نمایید و سرمایه هر شخص را در سیستم درج و بالطبع در پایان سال مالی سود و زیان را متناسب با سرمایه هر شخص محاسبه و تقسیم نمایید. افزایش و کاهش سرمایه، توسط سرمایه گذاران در ابتدای شروع به کار مجموعه و یا در هر برحه زمانی دیگری می تواند انجام شود، به عبارتی در هر زمانی که در مجموعه شما سرمایه گذاری، مبلغ سرمایه خود را افزایش و یا کاهش می دهد، می بایست از این امکان استفاده نمایید.

چاپ بارکد / شلف لیبل بر روی کالا، باعث می شود که اولاً مشتری از قیمت کالای مورد نظر خود مطلع شده و ثانیاً شما دیگر نیازی به توضیحات تکراری در مورد اجناس نداشته باشید.

در فروشگاه هايی كه از باركد خوان جهت انتخاب كالا و درج در صورتحساب مشتری استفاده می كنند، بعضاً كالاهايی وجود دارد كه فاقد باركد هستند به كمک اين ويژگی قادر خواهيد بود باركد را با توجه به تنظيمات و نيازهای خودتان چاپ و برای چسباندن بر روی كالاها آماده كنيد.

همچنین با استفاده از امکان چاپ شلف لیبل برای کالاهای خود، می توانید اطلاعات مورد نیاز مشتری در مورد کالاها در هنگام خرید، از جمله قیمت فروش کالا و مبلغ تخفیف در نظر گرفته شده برای آن را چاپ کرده و بر روی اجناس بچسبانید.

امکاناتی که چاپ بارکد کالا / شلف لیبل در اختیار شما قرار می دهد:

  • تنظیمات بسیار دقیق و جزء به جزء
  • چاپ بارکد کالا معمولی
  • چاپ بارکد به ازاء تعداد کالاهای موجود در انبار
  • چاپ بارکد کالاهای خریداری شده در بازه تاریخ مشخص
  • چاپ بارکد اقلام فاکتور خرید / فروش / برگشت از فروش
  • چاپ بارکد کالا - قیمت براساس فاکتور خرید / فروش / برگشت از فروش (چاپ بارکد پیش فرض کالا / چاپ بارکد ریز ترین واحد کالا  / بارکد واحد درج شده در فاکتور /  به انتخاب کاربر)
  • چاپ بارکد خصوصیت دار
  • چاپ بارکد فروش نقدی / فروش کارت خوان / فروش اعتباری
  • چاپ بارکد امین (جهت استفاده در ترمینال فروش)
  • امکان تعیین تعداد چاپ برای تمامی بارکدهای انتخاب شده به صورت یکجا
  • سازگاری با پرینترهای چاپ لیبل و پرینترهای لیزری و ...

این گزارشات عمدتاً جهت بررسی گردش کالا ها در بازه های زمانی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. (این ویژگی امكان بررسی این كه میزان فروش كدام كالاها بهتر و كدام كالاها ضعیف است را نیز فراهم می کند و همچنین شما را مطلع می سازد که زمینه كاری را بر روی كدام كالاها به دلیل عدم فروش مورد نظر و مطلوب بایستی تقویت كنید.)

ویژگی گروه گزارشات زمانی کالا، شامل 3 گزارش ذیل است:

1. گزارش معاملات كالا

بررسی میزان خرید و فروش، برگشت از خرید و فروش، خرید و فروش امانی كالاها به تفکیک مقدار و مبلغ در این گزارش میسر می شود.

امكان جستجو براساس كالاهای راكد (كالاهایی كه خرید دارند ولی فروش ندارند) و كالاهای با گردش صفر (كالاهایی كه خرید و فروش ندارند) و معاملات انجام شده با شخص / اشخاص خاص و كالاها و گروه های کالای مورد نظر وجود دارد.

2. گزارش ماهیانه كالا

میزان خرید و فروش، برگشت از خرید و فروش، خرید و فروش امانی كالاها (مقدار و مبلغ) در این گزارش به تفكیک ماههای سال نمایش داده می شود.

3. گزارش فصلی كالا

میزان خرید و فروش، برگشت از خرید و فروش، خرید و فروش امانی كالاها (مقدار و مبلغ) در این گزارش به تفكیک فصول سال نمایش داده می شود.

اسناد حسابداری در نرم افزار شما به صورت خودکار و در پس زمینه درج می شود. در صورتی که مایل باشید اسناد حسابداری درج شده را بررسی و مشاهده نمایید، بایستی این ویژگی را خریداری نمایید.

گروه گزارش دفاتر شامل 2 گزارش ذیل است:

گزارش دفتر روزنامه

یكی از دفاتر استاندارد حسابداری است كه كلیه اسناد صادر شده توسط نرم افزار و كلیه رویدادهای مالی یک واحد صنفی، به صورت روزانه به ترتیب تاریخ وقوع در آن قابل مشاهده خواهد بود. جهت بررسی اسنادی كه در نرم افزار به صورت خودكار صادر می شود می توانید از این گزارش استفاده نمایید.

گزارش دفاتر كل حسابداری

دفاتر كل حسابداری، یكی دیگر از گزارشات استاندارد حسابداری است كه سر فصل حساب ها به صورت طبقه بندی شده در آن نمایش داده می شوند. به طور مثال: موجودی تمامی بانک ها و صندوق ها و لیست بدهكاران و بستانكاران و اسناد دریافتی و پرداختنی و … به صورت تفكیک شده در آن ذكر می گردد. در این گزارش امكان دسترسی سریع به حساب تفصیلی هر یک از سر فصل ها امكان پذیر می باشد.

در صورتی که در مجموعه شما امکان مرجوع کردن کالا توسط مشتریان وجود دارد و یا کالاهایی که شما از تامین کنندگان تهیه می فرمایید ممکن است به هر دلیلی مرجوع گردد، این ویژگی برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.

پس از خرید این ویژگی، امكانات و گزارشات ذیل قابل دسترس خواهند بود: 

  1. برگشت از فروش
  2. برگشت از خريد
  3. گزارش فاكتور هاي برگشت از خريد
  4. گزارش فاكتور هاي برگشت از فروش

برای فروشندگان در فروش کالا، ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، که در ذیل به آن اشاره می کنیم:

  • کالای فروخته شده دارای مشکل باشد.
  • کلای فروخته شده معیوب، ناقص و یا شکسته باشد.
  • دارای کیفیت پایینی باشد.
  • با درخواست مشتری مغایرت داشته باشد و …

خریدار در صورت مواجه شدن با این مسائل، مسلماً کالای خریداری شده را مرجوع می کند و برای سیستم حسابداری فروشنده، سند برگشت از فروش بایستی صادر شود.

در صورتی که شغل شما به گونه ای است که برای فروش کالا و خدمات خود نیاز است که برای مشتریان پیش فاکتور صادر نمایید (به طور مثال: طراحی و چاپ، لوازم خانگی، فروش قطعات کامپیوتری و ...)، یا برای سفارش کالا خود به تأمین کنندگان کالا، نیاز به صدور فاکتوری در قالب سفارش دارید، با استفاده از این ویژگی می توانید سرعت و دقت کارهای خود را بهبود ببخشید و خرید این ویژگی به شما توصیه می شود.

ویژگی گروه پیش فاکتور و سفارشات شامل 4 قابلیت ذیل می باشد:

1. پیش فاكتور

با توجه به اینكه امروزه مشتریان جهت خرید كالای مورد نیاز خود، كیفیت و قیمت های مختلف كالا یا خدمت مورد نظر را در بازار مورد بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق قرار می دهند، ارائه پیش فاكتوری كه به شكل مناسبی توسط نرم افزار ایجاد و توسط دستگاه چاپگر، چاپ و ارائه گردد می تواند موجب شناخت مناسب تر كالای ارائه شده توسط واحد صنفی گردد و همچنین امكان پیگیری و دسترسی های بعدی را نیز به شدت افزایش دهد. لذا این امكان می تواند نقش مؤثری در افزایش فروش و رضایتمندی مراجعین داشته باشد.

2. تبدیل پیش فاكتور به فاكتور

با این امكان می توانید پیش فاكتورهای صادر شده قبلی را به سادگی به فاكتور تبدیل نمایید بدون اینكه نیاز باشد این اطلاعات را مجدداً برای صدور فاكتور فروش به نرم افزار وارد نمایید.

3. امكان ثبت سفارش كالا

اعلام نیازمندی و ثبت سفارش كالاهای مورد نیاز واحد تجاری به روش های سنتی و به صورت شفاهی علاوه بر افزایش احتمال خطا و اشتباه توسط دو طرف سفارش دهنده و سفارش گیرنده، امكان ارجاعات بعدی و بررسی و مطابقت اجناس ارسال شده و سفارش را نیز از بین می برد، از این رو استفاده از قابلیت ثبت و چاپ سفارشات كالا موجب افزایش دقت، كاهش خطای انسانی و همچنین پیگیری و مراجعات بعدی را امكان پذیر می نماید.

4. امكان تبدیل سفارش كالا به فاكتور خرید

با این امكان می توانید سفارش های صادر شده قبلی را به سادگی به فاكتور خرید تبدیل نمایید بدون اینكه نیاز باشد این اطلاعات را مجدداً برای صدور فاكتور خرید در نرم افزار وارد نمایید.

هر مجموعه ای برای مدیریت هزینه / درآمد های روزمره خود، نیاز دارد که هزینه ها و درآمدها را به صورت تفکیک شده درج نماید. درج هزینه و درآمدها به تنهایی کافی نیست و برای مدیریت بهتر آنها بایستی بتوانید گزارشات خلاصه و ریز آنها را تهیه و در ماه های مختلف مورد بررسی قرار دهید و از این طریق بتوانید هزینه های خود را مدیریت کرده و کاهش دهید و همچنین درآمدهای خود را افزایش دهید.

ویژگی گروه هزینه و درآمد شامل 4 گزارش ذیل می باشد:

1. گزارش ریز هزینه ها

جهت اطلاع از دفعات تكرار و پرداخت انواع مختلف هزینه های واحد صنفی و مبالغ پرداختی و تاریخ های پرداخت، این گزارش قابل استفاده خواهد بود.

2. گزارش ریز درآمدها

جهت اطلاع از دفعات تكرار و دریافت انواع مختلف درآمد های واحد صنفی و مبالغ دریافتی و تاریخ های دریافت، این گزارش قابل استفاده خواهد بود.

3. گزارش خلاصه هزینه ها

شما می توانید تعداد پرداخت ها و میانگین و مجموع مبالغ پرداخت شده بابت هر هزینه را مشاهده نمایید.

4. گزارش خلاصه درآمد ها

شما می توانید تعداد دریافت ها و میانگین و مجموع مبالغ دریافت شده بابت هر درآمد را مشاهده نمایید.

در صورتی که موجودی و نوسان قیمت کالاها برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره سعی در مدیریت صحیح موجودی ها دارید، این گروه از گزارشات می تواند در این زمینه به شما کمک شایان توجهی نماید.

ویژگی گروه گزارشات انبارداری شامل 4 گزارش ذیل می باشد:

1. گزارش موجودی كالا

شما می توانید خلاصه گزارشی از وضعیت كالاها مانند موجودی كلی كالا در همه انبارها، ارزش ریالی كالاهای موجود در انبار و سود حاصل از فروش این كالا تا این لحظه و ... را با قابلیت تعیین شرایط مختلف جستجو مانند گروه كالا، انبار و ... مشاهده نمایید.

2. گزارش كاردكس كالا

با این گزارش ریز گردش ریالی و تعدادی كالاها در انبارها در بازه زمانی مشخص مشاهده می گردد. از این رو بررسی روند خرید و فروش كالا جهت قیمت گذاری و تعیین سفارشات جدید و ... توسط مدیر مجموعه تسهیل می گردد.

3. گزارش موجودی كالا در انبار

این گزارش به شما اعلام می كند، كه از هر كالایی در هر انبار و بخش چه تعداد موجودی دارید. جهت بررسی موجودی كالاها و ثبت سفارش جدید و انجام عملیات انبار گردانی (بررسی موجودی انبار و تطابق آن با نرم افزار) این گزارش بسیار كاربردی است.

4. گزارش وضعیت انبار

شما می توانید موجودی كلیه كالاهای موجود در یك انبار، به همراه قیمت خرید و فروش پیش فرض آنها را مشاهده نمایید. با استفاده از این قابلیت در واقع موجودی و لیست كلیه اجناس موجود در یک انبار قابل مشاهده می باشند.

مانده حساب طرف حساب هاي تجاري و دلايل كاهش يا افزايش بدهكاري و بستانكاري ايشان، در يك تجارت شفاف و منظم يكي از مهمترين مسائل به شمار مي رود. كليه تراكنش هاي اتفاق افتاده بر روي حساب اشخاص موجود در سيستم را مي توانيد در اين قسمت مشاهده كنيد.

روند بدهكاري و بستانكاري شخص با نمايش جزئيات كالاهاي فروخته شده يا خريداري شده از ايشان در اين گزارش قابل مشاهده و پيگيري است.

امروزه در فرآیند کاری مشاغل مختلف استفاده از چک امری مرسوم تلقی می شود. از این رو مهم است که تیم مالی قادر به ثبت دسته چک و مدیریت چک ها و گزارش گیری از آن باشد.

در صورتی که از چك در چرخه مالي واحد صنفي خود زياد استفاده مي كنيد، با استفاده از ثبت دسته چك مي توانيد با وارد كردن يكجاي كليه برگ هاي يك دسته چك در سيستم، در هنگام نياز، از برگ هاي چك سفيد ثبت شده استفاده كنيد و از ثبت مورد به مورد چك ها بي نياز شويد.

مديريت تعداد برگ هاي مصرف شده و باقي مانده هر دسته چك و صرفه جويي در وقت و افزايش سرعت عمل و همچنين مديريت بهتر چك ها از قابليت هاي برجسته اين قسمت است.

در واحدهاي صنفي كه جهت بررسي دقيق تر وضعيت سود و زيان، بخش هاي مختلف تعريف گرديده است و كليه موارد منجر به سود و زيان توسط كاربر سيستم در بخش مربوطه ثبت گرديده است، جهت مشاهده سود بخش هاي مختلف در بازه هاي زماني معين از گزارش سود بخش ها بهرمند خواهيد شد.

ممکن است مجموعه ما فعالیت های مجزایی انجام دهد که جهت استخراج تفکیک شده سود و زیان هر فعالیت، بخش های مجزایی در نرم افزار تعریف می شوند و عملیات های خرید، فروش، هزینه / درآمد و ... در بخش مربوطه درج می شوند.

با استفاده از این گزارش می توانیم سود و زیان هر بخش را به صورت تفکیک شده مشاهده نماییم و در صورتی که سرمایه گذاران در هر یک از بخش ها سرمایه گذاری کرده اند، بتوانیم به صورت دقیق سود و زیان بخش مربوط به هر سرمایه گذار را استخراج و با وی به اشتراک بگذاریم.

CRM، يا مديريت ارتباط با مشتری در علم اقتصاد امروز بسيار مورد توجه قرار می گيرد. حفظ ارتباط با مشتری و اطلاع رسانی در زمان ها و موارد مختلف برای وی موجب افزايش رضايتمندی مشتری، تداوم ارتباط می گردد و در نهايت احتمال فروش های آتی به وی را افزايش می دهد.

پیامک رسانه‌ای مقرون به صرفه، سریع و با درصد تاثیرگذاری بالاست که می‌تواند به جذب و نگهداری مشتریان، فروش و ارائه محصولات، ارائه آخرین دستاوردها و خدمات جدید به مشتریان و همچنین تقویت جایگاه نشان تجاری (Brand) کمک شایانی بنماید.

اشخاص ثبت شده در سيستم بانک اطلاعاتی بسيار سودمندی برای ارسال پيامک در موارد مختلف به مشتريان می باشد كه با استفاده از پنل داخلی ارسال پيامک نرم افزار، می توانيد به راحتی و با چند كليک ساده پيامک مورد نظر را به گروه اشخاص مورد نظر (گيرنده پيامک) ارسال فرماييد.

ارسال پيامك از 2 طريق ذيل انجام مي پذيرد:

  1. Web Service (پانل های ارسال پيامک اينترنتی)
  2. GSM Modem (ارسال پيامک توسط سيم كارت اپراتورهای فعال در كشور)

در نرم افزار با تنظيم نوع ارتباط شما جهت ارسال پيامک، مي توانيد برای حالت های ذيل پيامک خودكار ارسال نماييد:

  • پس از ثبت فاكتور فروش
  • سررسيد اقساط (چند روز قبل و يا چند روز بعد)
  • سررسيد چک ها (چند روز قبل و يا چند روز بعد)
  • تبريک روز تولد / ازدواج
  • پس از ثبت شخص در نرم افزار
  • ارسال بدهکاری اشخاص
  • پس از تسویه حساب اشخاص
  • آمار ورود کاربران / خروج کاربران / مانده بانک / گردش بانک / مانده صندوق / گردش صندوق / مبلغ فروش روزانه
  • ارسال پیامک های ویژه کارت خرید برای مشتریان (شارژ دستی کارت خرید / استفاده از کارت خرید / افزایش شارژ هدیه کارت خرید / انقضاء شارژ هدیه کارت خرید)
  • ارسال پیامک های سفارشات اپلیکیشن بیرون بر - مربوط به نسخه های رستورانی (پس از ثبت سفارش از اپلیکیشن / پس از تأیید یا رد سفارش توسط اپراتور)

و همچنين امكان ارسال پيامك به صورت دستي در هر زمان و به اشخاص خاص با متن دلخواه نيز وجود دارد.

از مزاياي ارسال پيامك مي توانيم به نكات ذيل اشاره كنيم:

  • ارتباط دائم با مشتريان از طريق پيامک
  • اطلاع رسانی ارائه اجناس جديد و تخفيفات و فروش های ويژه
  • امكان ارسال تبليغات برای مشتريان
  • امكان ارسال سر رسيد و هشدار ها و بدهي ها و تبريكات و ... به مشتريان

جهت پیگیری وضعیت ارسال پیامک ها می توانید از گزارشات ذیل استفاده نمایید:

  • گزارش پیامک های ارسال شده
  • گزارش لاگ پیامک ها

توجه: برای استفاده از این ویژگی می بایستی یا پانل ارسال پیامک و یا Modem GSM را خریداری نمایید.

با استفاده از این ویژگی می توانید موجودی کالای خود را از انباری به انبار دیگری منتقل نمایید.

در واحدهای صنفی كه از بيش از يك انبار برای مديريت كالاها استفاده می كنند، در هنگام جابجايی كالا از يك انبار به ساير انبارها و مطابقت كامل موجودی انبارها می بايست اين عمليات را در نرم افزار ثبت نمايند.

به طور مثال اگر شما صاحب چندین فروشگاه با یک انبار مرکزی می باشید که کالاها ابتدا با فاکتور خرید وارد انبار مرکزی می شوند و سپس بنا به درخواست هر شعبه از انبار مرکزی به شعبات مختلف ارسال می گردد می توانید از این امکان استفاده نمایید.

از ویژگی های عملیات انبار می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • صدور حواله انتقال به دلخواه
  • انتقال موجودی تمامی کالاهای انبار مبداء به مقصد
  • انتقال موجودی کالاهای مشخص شده از انبار مبداء به مقصد
  • امکان تعیین ارزش ریالی کالا براساس (قیمت خرید پیش فرض / قیمت آخرین خرید / براساس الگوریتم FIFO)
  • درج توضیحات
  • ارائه گزارش از عملیات انبارهای صورت گرفته
  • و ...

با توجه به اينكه در نرم افزار كليه اسناد حسابداری به صورت خودكار و كاملاً مطابق با استانداردهای حسابداری صادر می گردد، شما می توانيد با استفاده از اين گزارش بررسی كنيد كه چه شماره سندهايی، بابت چه عمليات هايی در تاريخ های مشخص در سيستم ثبت شده اند. (بررسی اسناد صادر شده و چاپ سند حسابداری مربوط به هر یک از عملیات ها را می توانید از این گزارش انجام دهید)

امكان استخراج عمليات انجام شده با استفاده از شماره سند و مشاهده عمليات مذبور و همچنين جستجو براساس علت صدور سند، بازه تاريخی، بازه مبلغي و شماره سند در اين گزارش امكان پذير است.

عده ای از شرکت ها و فروشگاه ها، بعضاً برای بدست آوردن بازار فروش جدید به غیر از بازار فروش عادی خودشان، اقدام به ارسال کالاهای خود به دیگر فروشگاه ها و شرکت ها می کنند که این کار در قالب فاکتور فروش / خرید امانی انجام می شود.

در صورت تحويل اجناس به صورت امانی به همكاران و مشتريان و همچنين دريافت كالاهای امانی از همكاران مي بايست از فاكتورهای امانی در نرم افزار استفاده كنيد. بدين صورت كه هنگام درج فاكتور امانی هيچ عمليات نوع مالی درج نمی شود و فقط موجودی كالا در انبار مديريت می گردد.

در صورت قطعی شدن فاكتورهای امانی می بايست نحوه تسويه حساب فاكتور تعيين و فاكتور از وضعيت امانی به فاكتورهای اصلی تبديل خواهد شد.

فروش اقساطی عبارت است از فروش كالا به مبلغ مشخص به شخص، به ترتيبی كه تمام يا قسمتی از مبلغ به اقساط مساوی و يا غيرمساوی در سر رسيدهای معين دريافت گردد.

در صورتی که در شغل شما فروش اقساطی رایج است و شما نیز از این روش فروش نیز استفاده می نمایید، این ویژگی کمک شایانی به مدیریت پرداخت ها و باقیمانده اقساط و ... مشتریانی که از شما خرید کرده اند می نماید و دیگر نباید از این بابت نگرانی داشته باشید. (در مشاغلی مانند: فروش طلا، فرش، لوازم خانگی، تلفن همراه، رایانه و ماشین های اداری، مبلمان، لوازم صوتی و تصویری و ... فروش اقساطی رایج است.)

با خرید ویژگی اقساط، امکانات ذیل را در دسترس خواهید داشت:

  • محاسبه بهره به 4 روش (ثابت / براساس تعداد اقساط / براساس فرمول بانکی / ریال)
  • محاسبه ديركرد روزانه به صورت خودکار و دستی
  • تعیین فاصله سر رسيد اقساط (ماه / روز)
  • رند كردن قيمت ها تا 6 رقم
  • تعیین انتساب مبلغ غیر رند به قسط اول یا قسط آخر
  • چاپ دفترچه قسط
  • باز پرداخت اقساط با جزئیات کامل و دقیق
  • پرداخت بخشی از مبلغ قسط
  • پرداخت بيشتر از مبلغ قسط (مبلغ بیشتر پرداخت شده در حساب انباشت ذخیره می شود)
  • پرداخت اقساط از مبلغ انباشت
  • بررسی جزئیات مربوط به دفترچه قسط (تعداد و مبلغ اقساط پرداخت شده، تعداد و مبلغ اقساط باقی مانده)
  • اعلام اختتامیه دفترچه قسط
  • گزارش دفترچه های اقساط
  • گزارش آیتم های دفترچه های اقساط
  • گزارش سر رسید اقساط مشتریان
  • ارسال پیامک سر رسید اقساط به صورت خودکار و با تنظیمات تعیین شده (در صورتی که ویژگی ارسال پیامک را خریداری کرده باشید)
  • و ...

صورت سود و زیان، به خوبی بیانگر میزان سود یک شرکت در پایان سال مالی است و شرکت‌ها موظف‌اند در پایان سال مالی، صورت سود و زیان خود را منتشر و از این طریق، میزان سودآوری خود را به اطلاع سهام داران برسانند.

توجه داشته باشید که پس از بستن سال مالي، کل سود سال مالی که در صورت سود و زیان قابل مشاهده است، به حساب سود انباشته منتقل می گردد. با استفاده از اين امكان شما مي توانيد سود سال مالي قبل را بين سرمايه گذاران تقسيم كنيد.

در مجموعه هایی که چند سرمایه گذار وجود داشته باشند بایستی براساس میزان سرمایه اولیه هر سرمایه گذار و زمانی که هر کدام از آنها در سال مالی سرمایه خود را در اختیار مجموعه قرار داده اند، سود محاسبه و بین ایشان تقسیم گردد.

با استفاده از این قابلیت ویژه در نرم افزار، صاحب کسب و کار می تواند برای تمامی اپراتورها، صندوق داران و کارشناسان فروش براساس حوزه فعالیت و کالاها و خدمات مرتبط، بخش و انبار ویژه ای تعیین نماید. با اعمال این محدودیت، هر کاربر فقط در بخش و انبار تعریف شده برای وی می تواند اقدام به انجام عملیات های خرید / فروش و حسابداری نماید و به همین دلیل استخراج گزارشات و بررسی ایرادات به بهترین و سریع ترین حالت ممکن امکان پذیر می گردد. (برای تعیین بخش و انبار اختصاصی کاربر می بایست به تعریف کاربران مراجعه نمایید)

توجه نمایید که با این اقدام، ضمن سادگی عملکرد برای کاربران، گزارشات سطح بالای مدیریتی از قبیل موجودی کالا در انبار / گردش کالا در انبار و سود و زیان به تفکیک بخش های مختلف، دقیق تر و با حداقل خطا تهیه می گردد.

مشاهده نموداري و گرافيكي گزارشات جهت تجزيه و تحليل سريع آن توسط مديريت مجموعه و تصميم گيري هاي آتي در خصوص نحوه عملكرد و تعيين سياست هاي خريد و فروش بسيار مثمر ثمر مي باشد.

در اين گروه گزارشات ذیل به صورت تحليلي و نموداري وجود دارند:

  1. گزارشات تحليل آماري فروش كالا
  2. گزارشات تحليل آماري خريد كالا
  3. گزارشات تحليل آماري هزينه و درآمد
  4. گزارشات تحليل آماري تخفيفات
  5. گزارشات تحليل آماري مالي
  6. گزارشات تحليل آماري سود و زيان
  7. گزارشات تحليل آماري حقوق و دستمزد
  8. گزارشات تحليل آماري اشخاص

این ویژگی امکان مدیریت روزها و ساعاتی که کاربران مجموعه شما مجاز به استفاده از نرم افزار هستند را فراهم می کند. (در تعریف / ویرایش کاربر می توانید شیفت کاری وی را نیز تعیین بفرمایید)

در این قسمت برای هر کاربر، روزهای مجاز هفته و ساعات مجاز هر روز برای دسترسی به نرم افزار تعیین شده و کاربر صرفا در این محدوده اجازه ورود با نام کاربری و رمز عبور خود به نرم افزار را دارد.

در صورت اقدام به ورود در ساعات غیر مجاز، از دسترسی کاربر به نرم افزار جلوگیری به عمل آمده و پیغام مناسب برای او نمایش داده می شود. این ویژگی می تواند در ساماندهی به دسترسی و قابل پیگیری بودن آن، به مدیریت مجموعه کمک شایان توجهی نماید.

در مجموعه هایی مانند سوپر مارکت ها، رستوران ها و فست فودها و ... که سفارشات تلفنی دریافت می کنند و شناسایی شماره شخص تماس گیرنده از اهمیت خاصی برخوردار است، استفاده از این ویژگی به شدت می تواند جهت تشخیص مشتری و درج اطلاعات مشتری که کاربر نرم افزار (صندوق دار) کمک نماید و سرعت عملکرد وی را بهبود ببخشد.

سرعت عمل، مشتري مداری و استفاده از تكنولوژی هاي روز، موجب افزايش ميزان فروش و همچنين افزايش رضايتمندی مشتريان از واحد تجاری مي گردد. با استفاده از اين ويژگی در هنگام صدور فاكتور فروش، شماره تلفن شخصی كه در حال تماس با شماست نمايش داده می شود و اگر مشخصات اين شخص قبلاً در نرم افزار درج شده باشد، اين اطلاعات نمايش داده می شود و سرعت عمل و احترام به مشتري را افزايش می دهد.

با فعال کردن اين قابليت شما قبل از برداشتن گوشی تلفن می توانيد متوجه شويد كه كدام مشتری شما در حال تماس با مجموعه شماست.

توجه: برای استفاده از این ویژگی بایستی دستگاه کالر آیدی نیز خریداری نمایید.

ارسال نظر