نرم افزار فروشگاهی

نرم افزار فروشگاهی

نرم افزار رستوران

نرم افزار رستوران

نرم افزار طلا فروشی

نرم افزار طلا فروشی

نرم افزار املاک

نرم افزار املاک

نرم افزار نمایشگاه اتومبیل

نرم افزار نمایشگاه اتومبیل

نرم افزار سوپرمارکت

نرم افزار سوپرمارکت

نرم افزار شیرینی فروشی

نرم افزار شیرینی فروشی

نرم افزار تشریفات مجالس

نرم افزار تشریفات مجالس

نرم افزار موبایل فروشی

نرم افزار موبایل فروشی

مشاوره رایگان

پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات

تاریخ :1399-10-14 16:34

دسته بندی :آموزش ها

پشتیبان گیری اطلاعات در نرم افزار حسابداری پرنس

در دانش فناوری اطلاعات، بک آپ گیری یا عمل پشتیبان گیری اشاره به تهیه کپی هایی از اطلاعات دارد. این نسخه های کپی شده معمولا برای بازگرداندن اطلاعات هنگام آسیب دیدن و یا مفقود شدن اطلاعات اصلی به کار می روند.

اهمیت تهیه نسخه پشتیبان

هر فردی در طول زندگی اش ممکن است چیزهایی را گم کند. ممکن است پول تان را از دست بدهید، راه تان را گم کنید، یا دلتان را ببازید! خب، کامپیوتر هم احتمال دارد چیزی را فراموش یا گم کند. تا به حال تصور کرده اید که ممکن است روزی کامپیوترتان قفل کرده و همه اطلاعات ضروری تان از بین برود و هیچ راهی برای بازگرداندن آنها نداشته باشید؟ هر چند ممکن است این اتفاق پایان دنیا نباشد، اما می تواند برای شما بسیار وحشتناک و طاقت فرسا باشد. امیدواریم متوجه ضرورت پشتیبان گیری شده باشید. همین امروز هم برای تهیه نسخه پشتیبان دیر است، همین الان اقدام کنید.

لطفا جهت تهیه و مدیریت نسخه های پشتیبان به نکات ذیل توجه کنید:

  • برنامه ریزی مشخصی برای تهیه فایل پشتیبان داشته باشید. (به صورت دوره ای علاوه بر فایل های پشتیبانی که سیستم به صورت خودکار تهیه می کند، خودتان نیز پشتیبان گیری کنید)
  • فایل های پشتیبان تهیه شده را به صورت دوره ای به فضایی خارج از کامپیوتر خود انتقال دهید (مانند: هارد اکسترنال، DVD و ...)
  • فضای پشتیبان گیری خود را به صورت مرتب بررسی کنید و فایل ها را سازماندهی کنید.
  • اگر به فایل های پشتیبان قدیمی نیاز ندارید، آنها را حذف کنید (توجه داشته باشید که همواره آخرین نسخه پشتنیبان تهیه شده از نرم افزار، شامل همه اطلاعات شما است)
  • از سلامت نسخه پشتیبان و امکان بازیابی آن اطمینان یابید.

چگونه از اطلاعات نرم افزار خود پشتیبان بگیریم؟

با کليک بر روي دکمه « پشتيبان گيري » در مسير تعيين شده از اطلاعات شما پشتيبان تهيه مي شود. چنانچه عمليات تهيه پشتيبان موفقيت آميز باشد، با پيغام زير به کاربر اطلاع داده مي شود.

در هنگام پشتیبان گیری فضای خالی درایوی که قصد تهیه پشتیبان دارید به شما نمایش داده می شود.

توجه: لطفاً از پوشه های مخصوص سیستم عامل مانند پوشه ProgramFiles و Windows و System32 و ریشه تمامی درایوها، مخصوصاً سیستم عامل، به عنوان پوشه پشتیبان گیری استفاده نکنید.

توجه: لطفا از حافظه های جانبی قابل حمل، نظیر فلش مموری ها، به علت موقت بودن؛ به عنوان مسیر پشتیبان گیری، استفاده نکنید.


پشتیبان گیری خودکار توسط نرم افزار

نرم افزار در حالت های ذیل پشتیبان خودکار تهیه می نماید تا به حفظ اطلاعات و امنیت شما کمک کرده باشد:

  1. راس هر ساعت که با نمایش بالن در System Tray به کاربر اطلاع داده می شود.
  2. در هنگام خروج از نرم افزار
  3. قبل از بازیابی اطلاعات

در انتها لطفا به نکات ذیل نیز توجه کنید:

  • اگر درايو مقصد پشتيبان گيري پر باشد، اين عمليات با موفقيت انجام نخواهد شد.
  • در نسخه هاي تحت شبکه مسير پشتيبان گيري بايد بر روي کامپيوتر سرور مشخص شود.

بازیابی اطلاعات

در هنگام نیاز (آسیب دیدن و یا مفقود شدن و یا انتقال اطلاعات از سیستمی به سیستم دیگر) بایستی از بازیابی اطلاعات استفاده نمایید. در واقع از نسخه ای که قبلا پشتیبان تهیه کرده اید بایستی استفاده کنید تا با بازگرداندن آن فایل، کلیه اطلاعات شما به حالت قبل باز گردد.

چگونه اطلاعات خود را بازیابی کنم؟

  1. با کليک بر روي  پنجره اي باز مي شود که از طريق آن مي توانيد يکي از فايل هاي پشتيبان را انتخاب نماييد.
  2. بر روی دکمه « بازیابی اطلاعات » کلیک کنید.
  3. چنانچه عملیات بازیابی اطلاعات موفقیت آمیز باشد، با پیغامی به کاربر اطلاع داده می شود.

توجه کنید که پس از بازیابی موفقیت آمیز، نرم افزار به صورت خودکار بسته می شود و بایستی مجددا نرم افزار را اجرا کنید.

در هنگام تهیه کلیه فایل های پشتیبان، نحوه تهیه پشتیبان، ورژن نرم افزار، تاریخ و ساعت پشتیبان گیری ذخیره می شوند.

توجه: در هنگام بازیابی اطلاعات دقت کنید که مبادا اطلاعات اشتباه را بازگردانید. (توجه به این نکته ضروری است که بایستی فایل پشتیبانی که قصد بازگرداندن آن را دارید، با ورژن جاری نرم افزار شما یکسان باشد. در غیر اینصورت دیگر نمی توانید نرم افزار خود را اجرا کنید و بایستی برای حل کردن مشکل با واحد پشتیبانی شرکت تماس بگیرید.)

نکته: قبل از بازیابی اطلاعات همواره به صورت خودکار از اطلاعات جاری شما پشتیبان تهیه می شود. در صورتی که در بازیابی اطلاعات اشتباه کردید و قصد داشتید به حالت قبلی بازگردید، به پوشه Backup در مسیر نصب نرم افزار مراجعه کنید و آخرین فایل پشتیبان که با نام BeforeRestore شروع شده است را بازگردانید. 

 

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا وارد سایت شوید