ثبت و مدیریت دسته چک

تاریخ :1399-10-14 15:50

دسته بندی :آموزش ها

ثبت و مدیریت دسته چک ها و مدیریت وضعیت چک ها در نرم افزار حسابداری پرنس

آيا از چك در چرخه مالي واحد صنفي خود زياد استفاده مي كنيد؟ با استفاده از ثبت دسته چك مي توانيد با وارد كردن يک جاي كليه برگ هاي يك دسته چك در سيستم، در هنگام نياز، از برگ هاي چك سفيد ثبت شده استفاده كنيد و از ثبت مورد به مورد چك ها بي نياز شويد.

مديريت تعداد برگ هاي مصرف شده و باقي مانده هر دسته چك و صرفه جويي در وقت و افزايش سرعت عمل و همچنين مديريت بهتر چك ها از قابليت هاي برجسته اين قسمت است.


ثبت دسته چک

این قسمت امکان درج تمامی برگ های یک دسته چک را فراهم می سازد. (جهت جلوگیری از ثبت تک تک برگ چک های مربوط به دسته چک (عدم انجام کارهای تکراری) می توانید از این ویژگی استفاده نمایید)

نحوه ثبت دسته چک

  1. بایستی ابتدا بانک صادر کننده دسته چک را در سیستم درج نموده باشید. راهنمای ثبت حساب بانکی 
  2. بانک و شماره حساب مد نظر را انتخاب کنید.
  3. تعداد برگ های دسته چک و شماره سریال شروع را درج نمایید.
  4. بر روی دکمه ثبت دسته چک کلیک کنید و پیغامی که ظاهر می شود را تایید نمایید.

پس از ثبت دسته چک، به ازاء تعداد برگ های درج شده، چک سفید در سیستم ایجاد می شود. 


استفاده از چک های ثبت شده در دسته چک (چک های سفید)

جهت استفاده از چک های سفید، در کلیه عملیات های مالی که صدور چک امکان پذیر است (فاکتور خرید، تسویه حساب - پرداخت، هزینه، پرداخت حقوق و ...)، بایستی مراحل ذیل را طی نمایید:

  • در تمامی عملیات های مالی که پرداخت از دسته چک امکان پذیر است، پس از ورود به صفحه پرداخت چک، بر روی پرداخت از دسته چک کلیک نمایید.
  • پس از فشردن دکمه پرداخت از دسته چک؛ لیستی که شامل چک های سفید (برگ چک های مربوط به دسته چک) در سیستم است باز می شود. 
  • از لیست باز شده، برگ سفید مد نظر را انتخاب نمایید. (امکان جستجو چک مورد نظر براساس سریال چک، مبلغ، شخص، بانک، شماره حساب و تاریخ سر رسید وجود دارد.)
  • دکمه تایید را بفشارید
  • دکمه ثبت و خروج را بفشارید

مدیریت دسته چک ها

جهت گزارش گیری از تعداد برگ های استفاده شده و باقیمانده هر دسته چک و افزودن یا حذف برگه هایی از دسته چک، از مدیریت دسته چک می توانید استفاده کنید.

 

­

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا وارد سایت شوید